Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elektrische ondersteuning op velomobiel
#14
[quote="Bart Verbeek" pid='9171' dateline='1580766615']
Zolang mijn gedachten nog wat ordeloos door mijn schedel dwarrelen, zijn mijn vragen ook wat vaag. Mijn excuus daarvoor. Ik zal trachten iets meer van de achtergrond te schetsen. Een tijdje terug was ik aanwezig als toeschouwer bij de race LEL. Men bood mij toen aan ook deel te nemen, waarbij ik gebruik mocht maken van mijn elektrische ondersteuning. Maar zelfs daarmee zou ik waarschijnlijk laatste geworden zijn.

Dat deed mij realiseren dat een ondersteuning tot 25 km per waarschijnlijk van weinig nut is voor een velomobiel. Maar er bestaan ook psychedelics, die ondersteunen tot 40 km per uur. Ik vroeg mij af of die motoren ook gebruikt (kunnen) worden in velomobielen en of dat dan bevalt.

Hey Bart,

het is mij eigenlijk niet duidelijk  of je al een VM hebt of nu reeds een elektrisch ondersteunde trike en naar een VM kijkt.
Ik heb een Gekko waarvan ik de 25km/U beperking kan bypassen, in combinatie met een 62 of zelfs 70 tands voorblad waardoor je wél fatsoenlijk mee kunt trappen zonder je knieen onderweg kwijt te raken:-). Ik heb nu al meerdere trikechauffeurs gek gekregen door ze op mijn fiets te laten rijden. Het is net die extra kick. 

Voor velen hier zal die ondersteuning vloeken in de kerk zijn, maar ik heb door omstandigheden een groot aantal jaren niet meer gefietst, dus mijn conditie liet ruim te wensen over na mijn 60ste. Nu fiets ik daardoor weer bijna dagelijks en trap zat mee en met die snelheden twee decimeter boven het wegdek ik een open tadpole is gewoon kicken...
Zelfbouw RVS Lowracer op basis van Danny Siepman, DIY Flevo bike, Std Flevotrike, Omgebouwde HP Velotechnik Gekko E-Bike
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Elektrische ondersteuning op velomobiel - door 12much - 27-Nov-2020, 02:11 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Spezi 2024
Eerste dag al veel...Raymond — 07:48 PM
montage standaard
Ik ben afgelopen vri...LigZeeuw — 07:45 PM
Spezi 2024
die kabel steekt wel...Gideonaut — 06:21 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel...Hoekie — 05:58 PM
montage standaard
Goedkope snelspanner...melle z — 05:00 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... de gierzwaluwe...datakneder — 03:59 PM
montage standaard
Bedankt voor de tip,...blokdoorn — 03:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... de gierzwaluwen ...Atrike — 03:21 PM
montage standaard
Het werkt top! Je ...Duncan — 02:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat is echt goedko...Wim -de roetsende — 01:30 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schattin...365cycle — 12:35 PM
Medeliggers onderweg
Ik zag G. vandaag we...365cycle — 12:33 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mijn fietsen zijn ee...blokdoorn — 12:14 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zou het -hoe hinderl...ZoefZoef — 10:30 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schatting ...Wim -de roetsende — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen wet...Willeke_IGKT — 09:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mij is altijd gele...Hardloper — 09:08 AM