Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe Quest 3.0
(20-Jan-2024, 09:00 PM)quattrovelootje schreef: We hebben vorige week in Dronten nog eens naar de Q3 geïnformeerd, maar het zou volgens Theo en Allert nog minstens 1,5 à 2 jaar duren vooraleer die in productie zal worden genomen. Snoek/Snoek L heeft momenteel voorrang op alles ....
Begrijpelijk, maar wel jammer!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:
Was ook wel nieuwsgierig naar de Q3, maar voorlopig maar verder in mijn huidige Q ;-)
Quest 631
Antwoord }
Bedankt door:
Ergens ben ik ook wel nieuwsgierig naar wat de Quest 3 in petto heeft. Maar de QV biedt me nog heel veel plezier. En die zal niet snel ingeruild worden voor een Quest3.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben er ook wel nieuwsgiering naar, hoewel ik 'm qua ontwerp eigenlijk niet heel fraai vind. De achterkant vind ik zelfs ronduit lelijk. Misschien valt ie straks in het echt wel mee.

Tegelijkertijd ben ik ook nieuwsgierig naar de Bulk, Milan, DF, DF XL, de Alpha's, Strada, Snoeken, QV en de vierwieler van ICB waarvan ik even niet op de naam kom en hoe die rijden.

En ook of @365cycle al dat ritje naar Belgie heeft gemaakt om die Northern Light velomobiel eens te rijden waarvan de Belgische koper achteraf spijt had van de aankoop, want daar ben ik dan ook weer benieuwd. Dat vind ik vooral een leuk ding om te zien, maar praktisch lijkt ie me helaas niet van wat ik van de verkoper heb begrepen en hoe ie aangedreven moet worden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(21-Jan-2024, 10:15 PM)ZoefZoef schreef: Tegelijkertijd ben ik ook nieuwsgierig naar de Bulk, Milan, DF XL
Kost maar weinig moeite om daar eens naar te kijken.

(21-Jan-2024, 10:15 PM)ZoefZoef schreef: En ook of @365cycle al dat ritje naar Belgie heeft gemaakt om die Northern Light velomobiel eens te rijden 
Nee, is er niet meer van gekomen. Komende periode heb ik daar denk ik helaas ook te weinig tijd voor. Ik wil en moet teveel andere dingen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(21-Jan-2024, 11:01 PM)365cycle schreef: Kost maar weinig moeite om daar eens naar te kijken.

Kijken is niet genoeg. Ik wil ze ook weleens rijden en daarvoor moet ik gewoon een keertje naar Dronten. Wellicht richting de zomer een keer die kant op.



(21-Jan-2024, 10:15 PM)ZoefZoef schreef: En ook of @365cycle al dat ritje naar Belgie heeft gemaakt om die Northern Light velomobiel eens te rijden 
Nee, is er niet meer van gekomen. Komende periode heb ik daar denk ik helaas ook te weinig tijd voor. Ik wil en moet teveel andere dingen.
[/quote]
Eigenlijk wel conform verwachting. Zou je die proefrit wel gemaakt hebben, dan hadden we dat hier allang kunnen lezen.

Naar die Northen Light ben ik misschien nog wel het meest benieuwd. Gewoon omdat ie zo anders is als de rest van de velomobielen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(21-Jan-2024, 10:15 PM)ZoefZoef schreef: de vierwieler van ICB waarvan ik even niet op de naam kom en hoe die rijden.

Volgens mij is dat gewoon de DF4.
Rijderslijst (intercitybike.nl) schreef:DF  DF 4  DF XL  Tuna

Ik heb er eens gevraagd naar om de man af onder het genot van een kopje thee. Maar veel werd ik niet wijzer. Dus dat project staat denk ik erg stil. Wat ik ergens las is dat maar 1 wiel aangedreven werd per trappers en andere per E-support. Ik heb dan toch liever de QV systeem. Maar voor de liefhebber hier een filmpje:
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(22-Jan-2024, 01:07 PM)Hardloper schreef: Wat ik ergens las is dat maar 1 wiel aangedreven werd per trappers en andere per E-support. Ik heb dan toch liever de QV systeem. 
Het QV-systeem heeft flinke voordelen én flinke nadelen. Prima reden voor Ymte om de DF4 duidelijk anders te maken. Hij heeft best wat kilometers afgelegd met de vierwieler en was er niet tevreden over.
Project ligt voor zover ik weet niet volledig stil, maar wordt de fiets wordt niet doorontwikkeld zoals die in het filmpje. 

Die DF4 is overigens van vóór de Tuna, dat is denk ik nog een reden om het anders aan te pakken.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Hardloper
(22-Jan-2024, 01:33 PM)365cycle schreef:
(22-Jan-2024, 01:07 PM)Hardloper schreef: Wat ik ergens las is dat maar 1 wiel aangedreven werd per trappers en andere per E-support. Ik heb dan toch liever de QV systeem. 
Het QV-systeem heeft flinke voordelen én flinke nadelen. Prima reden voor Ymte om de DF4 duidelijk anders te maken. Hij heeft best wat kilometers afgelegd met de vierwieler en was er niet tevreden over.
Project ligt voor zover ik weet niet volledig stil, maar wordt de fiets wordt niet doorontwikkeld zoals die in het filmpje. 

Die DF4 is overigens van vóór de Tuna, dat is denk ik nog een reden om het anders aan te pakken.

Eigenlijk he vind ik het ook leuk dat hij het anders durft te doen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Zeker, ik ben ook groot liefhebber van alternatieven. Maar 1 wiel aangedreven vind ik een slecht concept bij een 4-wieler. Ik merk bij mijn QV vaak genoeg dat 1 wiel aandrijven niet genoeg tractie oplevert.

Maar ik weet dat ze er iig nog over nadenken, icm supradrive en wielluiken.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM