Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Ik ben te arm om gezond te leven" - dat is toch onzin??
#5
Al het geklaag hier in Nederland van de 'armen', ik ben er allergisch voor. Armoede in Nederland bestaat in mijn ogen niet. Overal zijn potjes voor, je hebt een dak boven je hoofd, warm en stromend water. Er zijn voedselbanken, kledingbanken, kringloopwinkels, noem maar op.

Het is maar net welke defenitie van armoede je hebt. Armoede in Nederland is voor mij een gebrek aan luxe en jalozie naar wat anderen wel hebben. Armoede, dat is wat je op tv ziet. Hier ver vandaan. Moeten wonen in een krot, op zoek moeten gaan naar eten of bedelen. Lange dagen werken en dan net of niet eens je eten kunnen betalen. Dat is hier in Nederland niet het geval, gelukkig. Hier hebben we een sociaal vangnet, toeslagen, potjes voor vanalles, kleding- en voedselbanken. Maar ook: de optie om je cv-ketel een paar graden lager te zetten, een warme trui aan te trekken en op je energierekening te sparen.

Tuurlijk, sommige dingen zijn duur. Het is niet leuk als jij geen auto kon kopen, terwijl al je bekenden dat wel hebben. Het is niet tof dat je niet alles kan kopen wat je wilt, maar je hebt het nog steeds beter dan menig ander op deze aardkloot. Dat vind ik zo mooi aan Afrika. Daar zijn de kinderen blij met iets simpels als een tol of fietswiel. Hier zijn de kinderen haast ongelukkig omdat ze geen playstation 5 of geen dure iPhone hebben..

Sommige mensen moeten gewoon een gigantische schop onder dr hol krijgen en leren dat niet alles zo vanzelsfprekend is dan ze denken.


En om je vraag te beantwoorden: gezond leven hoeft echt niet duur te zijn. Als je je producten met beleid inkoopt kun je prima met relatief weinig een goede maaltijd neerzetten. Ik heb eerder het idee dat vaak gewoon luiigheid is en een gevalletje 'geen zin om te koken'.
}
Bedankt door: PieterTrapt , Arjen Meurs


Berichten in dit topic
RE: "Ik ben te arm om gezond te leven" - dat is toch onzin?? - door ZoefZoef - 20-Dec-2023, 05:22 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Alve's minivizier
Onder andere omd...Wim -de roetsende — 05:26 PM
Kilometer topic
Ik heb mijn huidige ...Willeke_IGKT — 05:04 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Same here (reactie o...voodoo — 04:44 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
We hebben nu dus e...Hardloper — 04:40 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Oei, burgerlijke ong...ZoefZoef — 04:17 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
We hebben nu dus een...365cycle — 03:52 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..een verkoper opeen...ZoefZoef — 03:40 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Bij 500 watt zonder ...Jeroen S — 03:40 PM
Alve's minivizier
Op de houten had ik ...Jeroen S — 03:35 PM
Welke motor in QV?
En misschien nog e...bucovaina — 02:40 PM
Welke motor in QV?
Zo'n bafang motor sl...Gideonaut — 02:36 PM
Alve's minivizier
Ik vroeg mij ook a...Hoekie — 02:35 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Ik wilde het niet pr...bucovaina — 02:35 PM
Welke motor in QV?
Ik vermoed dat het d...bucovaina — 02:31 PM
Alve's minivizier
Ik heb bergen van di...Gideonaut — 02:29 PM
Welke motor in QV?
Ik was niet helemaal...Hoekie — 02:26 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
1 topic voor advies ...Bob Hagendijk — 02:16 PM