Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe kleine racer nodig voor iemand van 1.63
#30
(16-Oct-2023, 06:54 AM)mbaldizzone schreef: Officiëel mag je niet meedoen met een ligfiets. Omdat ik beperkingen heb, ik kan de druk op mijn schouders en rug niet hebben van triatlon-/racefiets. Vandaar de ligfiets omdat ik dan de druk van beide af heb. Ik reed eerder 40km/u + in een wedstrijd maar dat hoeft ook niet. Ik wil ook als ik met de groep mee kunnen fietsen vandaar graag de 30+.
Van de organisatie mag ik wel aan de wedstrijd deelnemen maar kan dan niet meedoen in de officiële uitslag. Handbikes zijn een andere categorie en hebben eigen klassement bijvoorbeeld.
Tof! In welke regio zit je eigenlijk? En - ik ben zelf niet echt bekend in het triathlonwereldje - heb je het hierbij over de NTB? Of een andere organisatie?
Reden dat ik het vraag: Ik heb geen (gediagnosticeerde) beperkingen, maar ben ooit gestopt met de wielrenhouding i.v.m. aanhoudende problemen in m'n bovenrug en nek. Zo bij het ligfietsen terecht gekomen. Ik ben inmiddels ook weer aan het hardlopen en dat gaat nu behoorlijk goed; een kwart triathlon lijkt me best cool om eens te doen. Misschien de moeite om te kijken of we eens iets kunnen organiseren met een kleine ligfietscategorie als er animo is. Misschien moeten we voor het zwemdeel dan ook maar de rugcrawl verplichten Tongue

(16-Oct-2023, 06:54 AM)mbaldizzone schreef: Ik zou het liefst een lowrider hebben maar het maakt me niet zoveel uit. Ik heb nu een trike van USVA glider waar ik een hele tri op heb gedaan. Maar deze vind ik toch te lomp. Die oude M5 heb ik voor 75 gehaald. Om te kijken of ik het wat vind en deze opgeknapt. Uiteraard past het niet dus deze beetje aangepast. Zadel en stuur omhoog en nu pas ik er redelijk op. Maar voor volgend seizoen wil ik een goede hebben zodat ik mee kan doen aan een Ironman.
M5 staat voor Meer Meters Met Minder Moeite. Zelfs oude modellen van M5, zoals de 28/26, zijn verrassend snel. Op een simpele M5 Low Racer maak je op vlak wegdek gehakt van een even sterke wielrenner - ik heb er nog niet zo heel lang geleden weer eens één geprobeerd, en op dezelfde dag even op een tijdritfiets gereden. Met de M5 reed ik op een recht stuk 7 km/h sneller met hetzelfde vermogen, net iets boven m'n FTP.

(16-Oct-2023, 07:31 AM)ZoefZoef schreef: Oh., en ik vind het supergaaf dat ze een uitzondering voor je maken en dat je met een ligfiets mee mag doen. Ook al doe je niet mee voor de officiele uitslag. Vind het een zeer sportief gebaar van de organisator.
Dat is idd tof. Er zijn ook UCI evenementen waar de ligfiets helemaal uitgesloten wordt, ook voor spek en bonen - er zouden toch eens meer mensen ontdekken dat liggen leuk is en hard gaat...  Rolleyes
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper


Berichten in dit topic
RE: Nieuwe kleine racer nodig voor iemand van 1.63 - door 365cycle - 16-Oct-2023, 10:59 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Alve's minivizier
Onder andere omd...Wim -de roetsende — 05:26 PM
Kilometer topic
Ik heb mijn huidige ...Willeke_IGKT — 05:04 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Same here (reactie o...voodoo — 04:44 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
We hebben nu dus e...Hardloper — 04:40 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Oei, burgerlijke ong...ZoefZoef — 04:17 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
We hebben nu dus een...365cycle — 03:52 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..een verkoper opeen...ZoefZoef — 03:40 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Bij 500 watt zonder ...Jeroen S — 03:40 PM
Alve's minivizier
Op de houten had ik ...Jeroen S — 03:35 PM
Welke motor in QV?
En misschien nog e...bucovaina — 02:40 PM
Welke motor in QV?
Zo'n bafang motor sl...Gideonaut — 02:36 PM
Alve's minivizier
Ik vroeg mij ook a...Hoekie — 02:35 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Ik wilde het niet pr...bucovaina — 02:35 PM
Welke motor in QV?
Ik vermoed dat het d...bucovaina — 02:31 PM
Alve's minivizier
Ik heb bergen van di...Gideonaut — 02:29 PM
Welke motor in QV?
Ik was niet helemaal...Hoekie — 02:26 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
1 topic voor advies ...Bob Hagendijk — 02:16 PM