Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietsknelpunten melden bij gemeente - helpt dat?
(17-Nov-2023, 08:53 PM)datakneder schreef:
(17-Nov-2023, 08:43 PM)Atrike schreef: Vandaag reed ik er weer langs en de struiken waren gekortwiekt. Ik kon er keurig overheen kijken.

Ik had Atrike aangeboden om verder te gaan met dit probleem. Ik heb met enige moeite een klacht kunnen indienen en een telefonisch gesprek gehad met een alleraadigste medewerker van de provincie. Ik heb uitgelegd dat dit probleem op een ligfietsforum besproken werd en ik de reactie die gegeven werd nogal kort door de bocht vond. Zij gaf aan dat ze persoonlijk vond dat er dus een meer onderbouwd antwoord gegeven moest worden maar gaf aan dat ik niet te veel moest verwachten.

Ik heb nog niets gehoord, maar het probleem is dus nu opgelost. Mooi!

Dus toch nog een vervolg. Ik kreeg vandaag de volgende mail:


Dank voor uw melding.

Ieder op de weg toegelaten voertuig kent in meer of mindere mate beperkingen. Er zijn bijvoorbeeld ook goedgekeurde voertuigen zonder achteruitkijkspiegel, die het voor de bestuurder in een enkel geval moeilijk maken om achteruit te rijden.

Voertuigen worden al dan niet goedgekeurd na beoordeling van verschillende criteria. U kunt (bijvoorbeeld) bij het RDW navragen hoe deze criteria tot stand zijn gekomen, zij zijn ook het adres waar uw eventuele vervolgvragen daaromtrent kunt neerleggen.
Belangrijk om te weten is dat het eerste uitgangspunt altijd moet zijn dat het voertuig geschikt moet zijn voor de weg. Het is niet in eerste instantie zo dat de weg geschikt gemaakt moet worden aan een voertuig, hoewel dat in sommige gevallen best wel eens gebeurt.

De oversteek waar u uw melding over heeft gedaan is in 2013 gerealiseerd. De beplanting is altijd op maximaal 50 - 60 centimeter gehouden, zoals u ook terug kunt zien op Google Maps. Hier wordt ook op toegezien. U geeft in uw eerste melding aan dat kinderen niet over de beplanting heen kunnen kijken, maar ondanks dat er meer kinderen oversteken dan personen op velo-bikes zijn hier geen meldingen over bekend, laat staan ongevallen met kinderen waarbij de aanwezige beplanting een rol speelt.

Het plaatsen van een verkeersspiegel wordt niet aanbevolen. Op locaties als deze wordt schijnveiligheid in de hand gewerkt, een gezonde blik naar links leert meer dan een blik naar rechts in de spiegel. Die kan door condens een minder goed beeld geven, en ook een naderend voertuig wat geen of onvoldoende verlichting voert wordt niet altijd opgemerkt. Als provincie zijn we dan ook zeer terughoudend met het plaatsen van verkeersspiegels.

Hopende u met bovenstaande uitleg en de tip om indien gewenst contact op te nemen met het RDW wensen wij u veel rijplezier van en vele veilige kilometers met, uw velomobiel.


@Atrike: Toen de begroeiing nog te hoog was, hoe hoog was die? Ik heb het idee dat ik best vanuit mijn WAW over begroeing van 60 cm kan kijken.

Het verhaal over goedkeuring bij de RDW komt waarschijnlijk van het feit dat ik zeg dat een vm een goedgekeurd voertuig is. Dat had natuurlijk toegestaan voertuig moeten zijn. En ik had aangegeven dat een optie een verkeersspiegel zou zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Fietsknelpunten melden bij gemeente - helpt dat? - door datakneder - 04-Dec-2023, 01:23 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Welke motor in QV?
Op de rijbaan, s...bucovaina — 02:04 PM
nieuwe questpiloot
Heb je toevallige ...charhof — 02:02 PM
Welke motor in QV?
Dat is een lastige, ...Hoekie — 01:39 PM
Nieuw hier!
Alleen waarom nog ...Wim -de roetsende — 01:31 PM
Alve's minivizier
Geen commentaar. I...Wim -de roetsende — 01:29 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Waarom is dit gespli...Wim -de roetsende — 01:28 PM
Welke motor in QV?
En misschien nog een...Willeke_IGKT — 01:21 PM
Welke motor in QV?
Op de rijbaan, sta...Hoekie — 01:13 PM
Welke motor in QV?
Dubbel post. Dit top...Hoekie — 12:54 PM
Alve's minivizier
Door een zacht plast...Hoekie — 12:48 PM
Alve's minivizier
Ik vind het er inter...Willeke_IGKT — 12:29 PM
Nieuw hier!
Alleen waarom nog me...Hoekie — 12:27 PM
Alve's minivizier
Geen commentaar. Ied...Hoekie — 12:04 PM
Welke motor in QV?
ik heb een bafang 35...Veloquest — 11:58 AM
Welke motor in QV?
Volgens mij is dit e...Hardloper — 11:36 AM
Welke motor in QV?
Mijn advies aan topi...Hardloper — 11:35 AM
Welke motor in QV?
Ik zou graag een mot...bucovaina — 11:29 AM