Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietsknelpunten melden bij gemeente - helpt dat?
#49
(07-Oct-2023, 06:45 AM)Fietsbennie schreef: Ik vind Lelystad één groot knelpunt Bart, jij snapt wel waarom.

Het oorspronkelijke idee is wel aardig natuurlijk. Zo min mogelijk kruisingen tussen fietspaden en autowegen. Maar het idee is ontstaan in een tijd dat de auto als het absolute summum van mobiliteit werd gezien. De automobilist wordt overal voorgetrokken. De fietser moet over alle fietsbruggen heen klimmen of door tunneltjes duiken. Alle autowegen zijn recht en overal moet de fietser omrijden. Vroeger had de fietser overal voorrang, maar nu is dat op veel plaatsen teruggedraaid met als argument dat fietsers te vaak voorrang nemen zonder te kijken of er wat aan komt. Alsof er ooit een fietser is die niet defensief rijdt, ook al heeft hij voorrang. Het resultaat is dat het fietsnetwerk verworden is tot een lappendeken. Je maakt sowieso altijd veel meer kilometers dan de kortste route of als je met de auto gaat.

Als je niet bekend bent in Lelystad dan loop je al gauw vast in een woonwijk, en de route naar de naastliggende wijk is meestal niet zomaar te vinden.

Alle hoofdfietspaden zijn te herkennen aan lantaarns met een gele hoed. Maar je kunt wel zien dat dit originele idee wat onderhoud nodig heeft. En mensen van buiten Lelystad weten dat natuurlijk niet. (De meeste Lelystedelingen weten het trouwens ook niet)

[Afbeelding: IMG-20230508-192544.jpg]
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Fietsknelpunten melden bij gemeente - helpt dat? - door Bart Verbeek - 07-Oct-2023, 08:15 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Welke motor in QV?
Op de rijbaan, s...bucovaina — 02:04 PM
nieuwe questpiloot
Heb je toevallige ...charhof — 02:02 PM
Welke motor in QV?
Dat is een lastige, ...Hoekie — 01:39 PM
Nieuw hier!
Alleen waarom nog ...Wim -de roetsende — 01:31 PM
Alve's minivizier
Geen commentaar. I...Wim -de roetsende — 01:29 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Waarom is dit gespli...Wim -de roetsende — 01:28 PM
Welke motor in QV?
En misschien nog een...Willeke_IGKT — 01:21 PM
Welke motor in QV?
Op de rijbaan, sta...Hoekie — 01:13 PM
Welke motor in QV?
Dubbel post. Dit top...Hoekie — 12:54 PM
Alve's minivizier
Door een zacht plast...Hoekie — 12:48 PM
Alve's minivizier
Ik vind het er inter...Willeke_IGKT — 12:29 PM
Nieuw hier!
Alleen waarom nog me...Hoekie — 12:27 PM
Alve's minivizier
Geen commentaar. Ied...Hoekie — 12:04 PM
Welke motor in QV?
ik heb een bafang 35...Veloquest — 11:58 AM
Welke motor in QV?
Volgens mij is dit e...Hardloper — 11:36 AM
Welke motor in QV?
Mijn advies aan topi...Hardloper — 11:35 AM
Welke motor in QV?
Ik zou graag een mot...bucovaina — 11:29 AM