Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietsknelpunten melden bij gemeente - helpt dat?
#45
Lelystad wil graag tot de 10 meest fietsvriendelijke steden van Nederland gaan horen. Laatst kreeg ik daarover een e-mail.

Fietsenquête Lelystad. Fietsen is fijn, gezond en duurzaam. Daarom wil de gemeente fietsen in Lelystad aangenamer en nog veiliger maken, zodat meer Lelystedelingen de fiets pakken. Om in kaart te brengen wat er beter kan, heeft de gemeente een online vragenlijst laten ontwikkelen. Inwoners kunnen hun mening over fietsen aangeven en wensen en knelpunten achterlaten op een digitale kaart. De resultaten worden verwerkt in een actielijst voor de gemeente.  De Fietsenquête bestaat uit twee delen. We beginnen met een algemene enquête over uw fietsbeleving in Lelystad. In het tweede deel kunt u op een inventarisatiekaart aangeven hoe u het fietsen ervaart op specifieke locaties in Lelystad.

Ik heb dat ingevuld, en vooral het aangeven van de knelpunten op de kaart was zowel zeer bevredigend als ontluisterend en verrassend. Als mens blijk je zeer adaptief te zijn, en de meeste knelpunten accepteer je gewoon als gegeven feiten, je past je aan en je vergeet het bestaan. Je weet de punten waar je je schrap moet zetten, waar je moet uitkijken of moet afremmen. In de praktijk zijn het non events geworden. Je weet gewoon dat er drie keer in de week ergens een auto op het fietspad staat en elke dag iemand rechts op het fietspad loopt met links een hond die als je geluk hebt niet aangelijnd is met oordopjes in (het baasje, niet de hond, ik bedoel de oordopjes niet de lijn,).

Uiteindelijk kwamen er tientallen knelpunten op de kaart over een totale afstand van circa 40 kilometer. Wat me onder andere opviel was dat het me niet kan schelen waar auto's mij niet kunnen zien, maar dat de punten waar ik auto's niet kan zien door mij als gevaarlijk worden ervaren. (ik stel voor alle auto's van een vlaggetje te voorzien)

Ik ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Fietsknelpunten melden bij gemeente - helpt dat? - door Bart Verbeek - 07-Oct-2023, 04:54 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Alve's minivizier
Geen commentaar. Ied...Hoekie — 12:04 PM
Welke motor in QV?
ik heb een bafang 35...Veloquest — 11:58 AM
Welke motor in QV?
Volgens mij is dit e...Hardloper — 11:36 AM
Welke motor in QV?
Mijn advies aan topi...Hardloper — 11:35 AM
Welke motor in QV?
Ik zou graag een mot...bucovaina — 11:29 AM
Welke motor in QV?
Misschien moet ik id...bucovaina — 11:21 AM
nieuwe questpiloot
Als er wat meer vm-k...Wim -de roetsende — 10:24 AM
Welke motor in QV?
Ik begrijp nu dat je...datakneder — 10:18 AM
Welke motor in QV?
Ik zou het zelf no...365cycle — 10:18 AM
Welke motor in QV?
Met een 500Watt moto...Wim -de roetsende — 10:17 AM
Welke motor in QV?
Tip: ga nou eerst ee...365cycle — 10:13 AM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Een verzekeraar kan ...365cycle — 10:11 AM
Welke motor in QV?
.......Ik zou het ...Wim -de roetsende — 10:06 AM
Welke motor in QV?
Tricky. Dan wil je d...Merijn — 10:04 AM
Welke motor in QV?
Op de rijbaan, start...bucovaina — 10:03 AM
Nieuw hier!
Welkom op dit forum....Wim -de roetsende — 10:01 AM
Welke motor in QV?
Even voor mijn nieuw...datakneder — 09:44 AM