Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verlichting: accu, batterij of naafdynamo?
#38
Ik heb wat schema's bestudeerd die verkrijgbaar zijn op velomobiel.nl en daar een vraag over gesteld. Kreeg snel antwoord op mijn vragen, had ik niet verwacht die service. Komt erop neer dat naaf dynamo's niet echt rendement opleveren tov de energie die je erin trapt. Beter is met een accu, maar dat bleek nog niet eenvoudig. Ik ben er inmiddels wel uit, nu nog definitief kiezen voor een of voor twee accu sets van 5000mAh. Kan ook een accu setje nemen met dubbele capaciteit, maar dat heeft het nadeel dat de oplaadtijd verdubbelt omdat er maar met een bepaalde stroom mag worden geladen. Een accu set met dubbele capaciteit heeft gewoon twee keer zoveel accu cellen, maar per accu cel blijft de laadtijd staan. Met twee sets van 5000mAh heb je een setje op de fiets en het andere setje kun je dan laden en als dat niet in een avond lukt omdat er bijvoorbeeld op de bewuste camping geen elektra is dan heb ik altijd nog de tijd om het een dag later te proberen, het moeten is er dan van af.
Ook lampen bleek niet eenvoudig, maar bij zowel SON als BUMM hebben ze lampen met schakelaar en met een spanningsbereik dat in theorie geen problemen mag geven.
Dus in principe ligt er een oplossing, alleen nu nog het mechanische deel. Je zal die lampen ergens aan moeten monteren en zowel ICE als HPV laten hierin verstek gaan. Op een vraag aan HPV heb ik nog geen antwoord mogen ontvangen. Het is nu ook wel zo dat het vakantietijd is, dus wellicht ligt het nog op de stapel, even afwachten.
Als ze er niet mee komen ga ik een en ander doorspreken met Mark, dan hoor ik waarschijnlijk wel wat wel en niet verstandig is.
Wordt dus vervolgd.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus , Hoekie


Berichten in dit topic
Verlichting: accu, batterij of naafdynamo? - door Joop99 - 23-Jul-2023, 05:59 PM
RE: Verlichting: accu, batterij of naafdynamo? - door Joop99 - 06-Aug-2023, 07:35 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Alve's minivizier
Onder andere omd...Wim -de roetsende — 05:26 PM
Kilometer topic
Ik heb mijn huidige ...Willeke_IGKT — 05:04 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Same here (reactie o...voodoo — 04:44 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
We hebben nu dus e...Hardloper — 04:40 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Oei, burgerlijke ong...ZoefZoef — 04:17 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
We hebben nu dus een...365cycle — 03:52 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..een verkoper opeen...ZoefZoef — 03:40 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Bij 500 watt zonder ...Jeroen S — 03:40 PM
Alve's minivizier
Op de houten had ik ...Jeroen S — 03:35 PM
Welke motor in QV?
En misschien nog e...bucovaina — 02:40 PM
Welke motor in QV?
Zo'n bafang motor sl...Gideonaut — 02:36 PM
Alve's minivizier
Ik vroeg mij ook a...Hoekie — 02:35 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Ik wilde het niet pr...bucovaina — 02:35 PM
Welke motor in QV?
Ik vermoed dat het d...bucovaina — 02:31 PM
Alve's minivizier
Ik heb bergen van di...Gideonaut — 02:29 PM
Welke motor in QV?
Ik was niet helemaal...Hoekie — 02:26 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
1 topic voor advies ...Bob Hagendijk — 02:16 PM