Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verlichting: accu, batterij of naafdynamo?
#8
(24-Jul-2023, 07:36 AM)Roepers schreef:
(23-Jul-2023, 05:59 PM)Joop99 schreef: We hebben in NL een uitdaging erbij die niet standaard wordt geleverd door de leveranciers van trikes en soms ook velomobielen. In de wet staat dat wij met twee voorwielen ook twee koplampen moeten hebben, de plaatsing daarvan moet symmetrisch links en rechts van het midden.
Je kunt zonder rijden, maar bij ongunstige omstandigheden en in de avond/nacht kun je dan niet rijden, doe je dat wel dan kun je een boete tegemoet zien.

Volgens mij wordt er al meer dan 20 jaar door velomobilisten met 1 koplamp door het donker gereden. Hoeveel zouden er bekeurd zijn omdat ze met 1 koplamp reden? Ik heb er nog niet over gelezen, dus ik vermoed dat het nog niet is voorgekomen. Maar misschien heeft iemand hier die ervaring wel opgedaan.

Groet,

Marco

Ik heb het altijd al vreemd gevonden dat er fietsen verkocht worden in Nederland die niet aan de Nederlandse wetgeving voldoen. Gelukkig woon ik tegenwoordig in Duitsland en moet mijn vm voldoen aan de duitse wetgeving. Voor elk wiel aan de voorkant moet er een lamp zijn binnen 40 cm in het horizontale vlak. Hierdoor kan mijn enkele lamp voor beide wielen gelden.

De redenering dat het ok is als er niet voor bekeurd wordt leidt bij mij tot de conclusie dat het ook ok moet zijn bij alle andere overtredingen die niet bekeurd worden. Elke keer als bijvoorbeeld iemand door rood rijdt en niet bekeurd word is ok. Dat is nogal rechtlijnig, maar zo ben ik nou eenmaal. Dit is mijn persoonlijk gevoel en geen veroordeling naar mensen die deze conclusie niet trekken. Het enige is dat ik die mensen niet begrijp.

(24-Jul-2023, 07:59 AM)365cycle schreef: 1x een opmerking over gehad, in m'n Milan had ik de oude lichtsetup en die had wel 2 koplampen. Is nog altijd te krijgen op speciaal verzoek. Dat voldeed aan de wet. De Quatrevelo is nog altijd conform regels. 


Ik ben geen QV-expert, maar voor zover ik weet heeft de QV 2 achterlichten. Dat zou dan niet conform de wet zijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Verlichting: accu, batterij of naafdynamo? - door Joop99 - 23-Jul-2023, 05:59 PM
RE: Verlichting: accu, batterij of naafdynamo? - door datakneder - 24-Jul-2023, 08:06 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Welke motor in QV?
En misschien nog e...bucovaina — 02:40 PM
Welke motor in QV?
Zo'n bafang motor sl...Gideonaut — 02:36 PM
Alve's minivizier
Ik vroeg mij ook a...Hoekie — 02:35 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Ik wilde het niet pr...bucovaina — 02:35 PM
Welke motor in QV?
Ik vermoed dat het d...bucovaina — 02:31 PM
Alve's minivizier
Ik heb bergen van di...Gideonaut — 02:29 PM
Welke motor in QV?
Ik was niet helemaal...Hoekie — 02:26 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
1 topic voor advies ...Bob Hagendijk — 02:16 PM
Welke motor in QV?
Op de rijbaan, s...bucovaina — 02:04 PM
nieuwe questpiloot
Heb je toevallige ...charhof — 02:02 PM
Welke motor in QV?
Dat is een lastige, ...Hoekie — 01:39 PM
Nieuw hier!
Alleen waarom nog ...Wim -de roetsende — 01:31 PM
Alve's minivizier
Geen commentaar. I...Wim -de roetsende — 01:29 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Waarom is dit gespli...Wim -de roetsende — 01:28 PM
Welke motor in QV?
En misschien nog een...Willeke_IGKT — 01:21 PM
Welke motor in QV?
Op de rijbaan, sta...Hoekie — 01:13 PM
Welke motor in QV?
Dubbel post. Dit top...Hoekie — 12:54 PM