Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[split] Ik vind het wel slecht dat alles nu per batterij aangedreven moet worden.
#34
(27-Jun-2023, 11:27 PM)Wim -de roetsende schreef: Dit haal ik op een goede en warme dag met de zon in de spaken en de wind in de rug als kruissnelheid, maar in de verste verte niet als gemiddelde snelheid. En ik rijd in een bloedsnelle MilanSL.
Ik had er gisteravond toevallig één, van deur tot deur; bij vrienden gegeten en het was gezellig, dus ik ging veel later weg dan gepland. Volop spelend over een lege Lekdijk, met een zoekend binnenste voorwiel door de bochten en o.a. het "wedstrijdje" dat ik elders op het forum plaatste. Daarna een aantal stukjes over de weg ipv het fietspad, en hoewel ik vandaag eigenlijk ook een drukke fietsdag zou hebben toch wat meer gas geven. Als ik de loop van vandaag gisteren had geweten had ik 'm helemaal open getrapt, want uiteindelijk kon ik dus niet weg; nu zat ik dus toch nog de hele tijd met een schuin oog naar m'n hartslag te kijken... maar goed, over 61 km 247W getrapt voor een gemiddelde van 45,2 km/h. Op veel stukken loopt de kruissnelheid dan op tot 55 km/h, en dan nog lukt het eigenlijk alleen als het redelijk rustig is. Je loopt uiteraard altijd wel ergens in wegwerkzaamheden, fietsers die in de weg zitten of andere vertragende ellende. Bij dat tempo zit dus ook een stuk over de stoep enzo. Daarnaast is het qua verkeer altijd erg prettig om 's nachts te rijden, maar gisteren kende ik de weg niet supergoed, en dan durf ik ondanks goed licht toch ook niet op alle stukken echt gas te geven. Als je een zijstraat mist in een bocht ben je te laat, dat risico vind ik het niet waard.

Meestal rijd ik rond de 200W, en dan ligt het gemiddelde afhankelijk van de route ergens tussen de 36 en 42 km/h.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: [split] Ik vind het wel slecht dat alles nu per batterij aangedreven moet worden. - door 365cycle - 28-Jun-2023, 01:38 AM
RE: Medeliggers onderweg - door 365cycle - 26-Jun-2023, 11:07 AM
RE: Medeliggers onderweg - door ZoefZoef - 26-Jun-2023, 01:44 PM
RE: Medeliggers onderweg - door Roepers - 26-Jun-2023, 04:37 PM
RE: Medeliggers onderweg - door Hardloper - 26-Jun-2023, 04:58 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Die zijn trouwens ...Hoekie — 10:50 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Dit krijgt een ver...Merijn — 09:52 PM
Fietsongeluk uit ''vandaag ben ik niet ...
In de anderhalf jaar...Lig-hen — 09:34 PM
Fietsongeluk uit ''vandaag ben ik niet ...
Eigenlijk is het nog...Hoekie — 09:24 PM
Leasen van een velomobiel
Tja die doen dat voo...Hardloper — 09:14 PM
Leasen van een velomobiel
Dank je wel voor je ...GerDilven — 09:07 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
• niet de bedoel...datakneder — 08:40 PM
Alve's minivizier
Ik rij helemaal niet...quattrovelootje — 08:26 PM
Eitje
@ fietsbennie …. Ki...Lig-hen — 08:14 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Gemiddeld genomen zi...Willeke_IGKT — 08:09 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Een verzekeraar ka...Hoekie — 08:07 PM
Leasen van een velomobiel
Ik ben ook erg benie...Hardloper — 07:47 PM
Eitje
Lig-hen met kippenve...Fietsbennie — 07:44 PM
Leasen van een velomobiel
Hier en daar lees ik...GerDilven — 07:31 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
De uitsluiting gel...Bacchus — 07:19 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
ik wil nou ook niet ...Veloquest — 06:49 PM
Nieuw hier!
De Quest heb ik nu i...bucovaina — 06:06 PM