Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik?
#47
(18-Jul-2023, 08:28 AM)Hardloper schreef: Zoals ik er nu naar kijk, wanneer ik een trike zou gaan kopen. Dan wordt het de Scorpion fs 26 Enduro van HP Velotechnik. Waarom, heel simpel ik wil ermee offroad. Voor de grote afstanden heb ik binnenkort een Velomobiel.
Okay, de maximale  belading van dat ding is voor offroad 110kg, dat is dus jouw gewicht met alles wat je aan hebt en eventueel in aparte tassen wil meenemen. En dan nog wat, off road zal goed gaan, de toegepaste band heeft ruime schouders, maar op de weg minder door het profiel, al staan de noppen bij de gekozen band op het profiel dichter bij elkaar. Je bent dus beperkt in de keuze van de banden. Je hebt op een band schouders nodig om in los materiaal of blubber ed nog voldoende tractie te houden. De schouder zorgt dan voor een soort tandrad. Zonder die voorzienig glijd de band door. Het ver uiteen staan van de noppen heeft verder het voordeel dat de band makkelijker de rommel kan lossen, andere banden met een weg geoptimaliseerd profiel lopen vol en hebben moeite met het lossen van het materiaal in de groeven. Als je de fiets achterin de auto meeneemt naar de plaats waar je off road wil gaan geen probleem, maar als je er naar toe moet fietsen kom je uit op dat 80% verhard wegdek is, 10% echt off road en de andere 10% komt voor rekening van wat de Engelsen "greenlaning" noemen, over nat gras ed. Een en ander is natuurlijk zeer afhankelijk van waar je woont. Dat heeft volgens mij wel invloed op de keuze van je banden. Het filmpje van HPV is niet helemaal eerlijk, daar wordt de fiets in een auto meegenomen naar de plaats waar men off road wil gaan. Alleen dat is niet zo zichtbaar.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: AZUB BIKE / Greenspeed / HP Velotechnik? - door Joop99 - 08-Aug-2023, 07:29 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Niet blij vandaag wa...Tegelfanaat — 06:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij ...Willeke_IGKT — 06:02 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Later we vooral er n...Hardloper — 02:37 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de ...Hardloper — 02:35 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape...GHOOGEN — 02:30 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wa...Gideonaut — 01:12 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Oh, je kan je zadel ...LigfietsWilsum — 01:11 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape. ...Fietsbennie — 12:40 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Met het kleine ac...GHOOGEN — 12:34 PM
Quest xs nr 13
En toch zul je er ...Wim -de roetsende — 12:06 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Mooie foto's Martin....Fietsbennie — 11:17 AM
Quest xs nr 13
Als ik iets te koo...melle z — 10:16 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM