(01-Aug-2022, 10:40 AM)Wim -de roetsende schreef:Klopt. Ook dat is een compromis.(01-Aug-2022, 10:02 AM)PietV* schreef: Het veiligheidsbeginsel vóór het vlotheidsbeginsel. Het kiezen van banden is een compromis. Anti lek vóór vaker bandreparatie.Het kan ook allebei. En snel en behoorlijk lekbestendig.
(01-Aug-2022, 11:29 AM)365cycle schreef: Die discussie is met Piet al vermoeiend vaak gevoerd. Laat ik snelheid even uitleggen zoals ik het bedoeld had: niet de topsnelheid, maar de snelheid waarmee je je veilig kan verplaatsen. Zoals gezegd, m’n DF is op sommige trajecten sneller dan de Milan. Wat compacter, wendbaarder, en sneller op tempo.Weer gaat het over de persoon en niet alleen over de inhoud.
Er gaan er maar weinig op Michelin radiaalbanden de openbare weg op,
Ik reageerde op: "Eerst wat iedereen het interessantst vindt: snelheid." Snelheid komt bij mij op plaats 6.
Zoals je al schreef is snelheid relatief en afhankelijk van vele factoren. Voor jou o.a. veilig verplaatsen. Is dat z'n moeilijke discussie?
Over radiaal fietsbanden geschreven. Zover mij bekend is worden nog steeds geen radiale fietsbanden gemaakt. Het nadeel van een radiale banden is de sterkte van de buitenomtrek. Er moet dan een axiale gordel om de buitenomtrek worden ingebouwd voor de stabiliteit in de bochten. Met name voor de drifthoek tussen loopvlak en wiel.