Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schoenen - brede schoenen + brede pedalen ?
#10
...best lang verhaal geworden...

Het gaat bij mij alleen om shoe fitting. Bike fitting lijkt me niet nodig.

Wat ik wel zou willen is een carbon stoeltje helemaal op mijn lichaam. A la Formule 1.
Dat is nogal een gedoe aangezien een stoel persoons en fiets/velomobiel afhankelijk is.
Voor de Alpha's en Milan's zijn er inmiddels stoeltjes op lengte grootte. Voor de Alpha's ook nog verder een ergonomie als ook versies voor tiller of tankbesturing.
Aangezien ik een lichte vorm van Scheuermann heb, is vorig jaar mijn QV stoel door Velomobiel.nl aangepast zodat ik minder steun in de lenden/onderrug heb. En daardoor juist een betere steun krijg. Denk lendensteaun weggdraaien in een autostoel. Verder heb ik de stoel aangepast met yogamat rubber. Met wat meer onderkleding zit ik goed tot heerlijk.

Terugkomend op mijn shoe fitting bezoek bij Bikeshoe4U in Nijkerk.
Goed gesprek gehad en alle info gegeven. Inclusief hielbreuk en japans oester compleet door mijn rechtervoet en uiteraard het drukpunt en 2 plekken met de meeste eelt. Dat zonder sokken eigenlijk het lekkerste fietst.

Uit meting blijkt: Mijn voeten zijn nagenoeg even lang. Mijn voeten hebben een hoge boog. Ze staan in principe normaal recht.
We hebben wat getest met verschillende schoenen een zooltjes.

Ik ben weggegaan met:
- een paar Lake MX238 Wide. Ik had een paar Lake CX237 (niet Wide) 
Beide zijn maat 43. Eigenlijk volgens het principe wat Wim hierboven aangeeft. Het is een Wide model geworden.
- Lake zooltjes met carbon deel die via een magnetron verwarmd en vervormd zijn naar mijn voeten.
Verder om uit te proberen: - 1 mm wedges op beide schoenen. Volgens hem is het bij de meeste óf geen óf slechts 1 mm. 
- Een paar sokken. In 40-42. Die maat want volgens hem heb je bij maat 43 schoenen, maat 42 voeten.

Nu aanzien wat het gaat brengen.

PS 1 Nu nog SPD pedalen halen met 'kooi'.
PS 2 'MTB schoenen' ipv 'Racefiets schoenen' vanwege het praktische. Hij vertelde dat zeker met pedalen met 'kooi' SPD een goede optie is.
Dat de bredere SPD-SL cleats er feitelijk voor de verticale balans is, waar je met een ligfiets geen last van hebt (mooi!)
PS3 We hadden het ook nog over cleat positie. Hij vertelde dat zoveel mogelijk naar achteren voor iedereen eigenlijk het beste is. Het benadert het voor het lichaam de meest logische afloop. Zoals we met lopen doen.
Antwoord }
Bedankt door: ThijsR , 365cycle , Roepers


Berichten in dit topic
RE: Schoenen - brede schoenen + brede pedalen ? - door Hoekie - 08-Apr-2022, 04:27 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
..de stap om een tit...ZoefZoef — 03:26 PM
Snelheid-vermogenstest Snoek en Bülk
Niet zozeer Bülk- of...365cycle — 03:22 PM
Snelheid-vermogenstest Snoek en Bülk
In de Bülk moet je d...Wim -de roetsende — 03:06 PM
Touwtje?
Je bevestigt touwtje...Willeke_IGKT — 01:43 PM
VeloCam in Bülky
Waarom heb ...datakneder — 01:37 PM
Snelheid-vermogenstest Snoek en Bülk
Op facebook: iemand ...Atrike — 01:35 PM
VeloCam in Bülky
Ik denk dat voor...Gideonaut — 01:20 PM
VeloCam in Bülky
Kan je met de came...twilwel — 12:50 PM
Touwtje?
Ik heb mijn stuu...ZoefZoef — 12:39 PM
Medeliggers onderweg
Vanochtend een handb...Lig-hen — 12:02 PM
Touwtje?
Het ziet er voor mij...Willeke_IGKT — 11:44 AM
Touwtje?
Hoi, Ik vond gist...LigfietsWilsum — 09:34 AM
VeloCam in Bülky
Kan je met de camera...365cycle — 10:52 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dat vroeg ik me bij ...365cycle — 10:47 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Nummer 2 is meer een...Gideonaut — 10:04 PM
Performer Highracer?
De kettinglijn is du...Jeroen S — 09:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Al bijna 6 uur bez...Tom Fekkes — 09:52 PM