Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verkeersregels en verkeersgedrag[split] Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt?
#25
(22-Feb-2022, 05:37 PM)ThijsR schreef: Hoewel hij ook valide punten heeft, vind ik de toon van Aymar negatiever dan nodig. Als ik naar zijn filmpje van 2 dagen terug kijk:
Aymar is soms erg fel, en verdedigt zijn rechten op een manier die ik zeker niet altijd zou durven. 
Negatief? Nee. Hooguit wat verbitterd. Zijn Youtube kanaal is een fractie van wat er daadwerkelijk allemaal gebeurt, net als dat ik lang niet alle akkefietjes in het Hork van de Dag topic post, want dan waren we inmiddels al wel een pagina of 10 verder geweest. En de politie is wel consequent: Zoals slachtoffers van verkrachting tegenwoordig al geen aangifte meer doen (omdat het tóch geen zin heeft of door de agenten zélf zelfs afgeraden wordt om aangifte te doen), neemt Aymar ook geen contact meer op met de politie. Zelfs met beeldmateriaal gebeurt er niets, behalve dat er hooguit gewezen wordt op het feit dat hij een wat "ongebruikelijk" voertuig heeft. 

(22-Feb-2022, 05:37 PM)ThijsR schreef: "Deze route wordt als sluiproute gebruikt door mensen die niet voor de stoplichten willen wachten." - ja, daarom rijd je er zelf óók.
Ehh, alweer nee. Ik weet niet hoeveel routes je inmiddels al gefietst hebt, maar zodra je verder wil dan een paar kilometer ben je aangewezen op dit soort wegen. Tussen dorpen en steden zijn voor automobilisten allerlei wegen aangelegd om snel en efficiënt naar allerlei verre bestemmingen te komen. Voor fietsen zijn veel minder alternatieven; de fietser wordt steeds vaker dwars door een centrum gestuurd (ik vermoed op verzoek van de winkeliers ofzo?)
Gevolg is dat als je Komoot of zelfs Google Maps om een snelle route vraagt, die vaak de sluiproutes aanraadt.

Prima als daar ook autoverkeer rijdt hoor, echt geen probleem. Wél een probleem als dat op sluiproutes tot opstoppingen leidt, want die wegen zijn totaal niet berekend op files. Het gaat geheid ergens problemen opleveren. Oók een probleem wanneer dat sluipverkeer de vaak geldende maximumsnelheid van 60 km/h gaan aanhouden als minimum, en een fietser die net zo vlot rijdt dat je even moet nadenken om 'm veilig in te halen, als het Grote Boze Obstakel gaan zien. 

Ik had gisteren ook even een toeterende automobilist achter me die 3 pogingen nodig had om me in te kunnen halen. Als je hier achter een fietser rijdt die (ik heb het even gechecked) over het hele stuk waar "ik in de weg zat" gemiddeld 46,9 km/h rijdt, en je mag maar 60, hoeveel langer zou het dan duren voor je op je plek van bestemming bent? Dat is te berekenen. Vanaf de dorpsgrens is de afstand 1,2 km, die ik afgelegd heb in 1:39. Rijd je exact 60 km/h (in feite al niet mogelijk, want dan moet je vanaf de dorpsgrens direct 60 km/h rijden), dan kost het 1:12; 27 seconden dus... en dan is het verschil ook nog eens kleiner. Bij de dorpsgrens van Moerkapelle zit een wegversmalling; daar reed precies een motor door, waardoor de auto achter me moest inhouden (maar voor een motor en een velomobiel is er voldoende ruimte om elkaar met 2m tussenruimte te passeren). 

Een fietser vervelen en in gevaar brengen voor misschien 15 seconden - je moet er maar zin in hebben.

(22-Feb-2022, 05:37 PM)ThijsR schreef: "Deze auto's horen hier helemaal niet te rijden." - jawel, het is een weg. Sluipverkeer is niet verboden en een compleet natuurlijk verschijnsel in ons wegennet.
Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Het is een natuurlijk verschijnsel, maar ook een ongewenst verschijnsel. Als dit veel gebeurt zie je hier als de gemeente een goede afdeling heeft voor verkeer al snel van die kabels over de weg verschijnen, en daarna wordt er e.e.a. aangepast om de weg geschikt te maken, of om sluipverkeer op deze plek te ontmoedigen. Als ze écht goede verkeerskundigen hebben rondlopen, hebben die maatregelen dan alleen invloed op de voertuigen die je er weg wil hebben, en geen negatieve invloed op bijv. fietsers, maar helaas is de wereld nog lang niet zo mooi Big Grin 

(22-Feb-2022, 05:37 PM)ThijsR schreef: De groene Porsche haalt inderdaad wel behoorlijk mallotig in. En het getoeter was niet nodig.
Jup. Die GoPro heeft een vrij grote beeldhoek. Die Porsche komt dus dichterbij dan het lijkt.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie


Berichten in dit topic
RE: Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt? - door 365cycle - 23-Feb-2022, 11:06 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Juist in Wallonië ...365cycle — 12:42 AM
`
Die heb ik ook, te...365cycle — 12:39 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Bij mn challenge f...Boyd Maduro — 12:19 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
België. De wege...Martin van Mourik — 11:52 PM
Fietstocht berichten en beelden
Gisteren ben ik met ...Martin van Mourik — 10:59 PM
Quest "opbokken"
Met een ligfiets ben...Gideonaut — 10:17 PM
Quest "opbokken"
Ik vind dat de trend...Martin van Mourik — 09:55 PM
`
Momenteel heb ik e...Tegelfanaat — 09:11 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Bij mn challenge fur...blokdoorn — 08:50 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
velomobielNL heeft t...Gideonaut — 08:22 PM
Quest "opbokken"
beter om 1x alles te...=oNNo= — 08:10 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Deze zaak heeft ook ...Josligfiets — 07:58 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De kruisingen hier i...datakneder — 07:06 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
... er een breuk z...365cycle — 04:47 PM
[split] Op een vrachtwagen uit Litouwen...
Het eerste bericht w...Willeke_IGKT — 03:42 PM
[split] Op een vrachtwagen uit Litouwen...
Vraag je ook aan elk...Frutsel — 03:11 PM
[split] Op een vrachtwagen uit Litouwen...
Klopt. Fietsendief...melle z — 02:55 PM