|
trike-advies
|
Berichten: 7.109
Topics: 130
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 15358
12103 x bedankt in 5691 berichten
(22-Mar-2022, 11:21 AM)PietV* schreef: Het gaat om de totale kracht op de ketting. Die is bij een middenmotor altijd groter dan bij een achter- of voorwielmotor. Als de fietser plotseling gaat versnellen komen die 'klappen" bovenop de kracht van de middenmotor die al op de ketting staat. Die "klappen" van de gemiddelde e biker vallen wel mee. Velen zijn de 65 jaar gepasseerd. Uitzonderingen daar gelaten. Die trappen elke ketting binnen zoveel duizend kilometer op. Dat gaat toch ook niet helemaal op. Tijdens mijn recente rit met een speed pedelec merkte ik al gauw dat ik heel weinig schakelde; alleen mijn duurvermogen was nodig, niet m'n explosiviteit. Daar komt die gedachte "dit zou weleens beter heel kunnen blijven" dus vandaan (bij die fiets helemaal, want die had een achterwielmotor).
|
| Berichten in dit topic |
RE: trike-advies - door 365cycle - 22-Mar-2022, 11:53 AM
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
...........bij...Hardloper — 09:26 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
...........bij een...ZoefZoef — 08:36 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
|
...........bij een...Wim -de roetsende — 08:07 PM |
|
LOL
|
| Zondag 5 juli rijden...Wim -de roetsende — 07:31 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Ik was maar een stuk...Hardloper — 07:17 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Afgelopen donderdag:...LigfietsWilsum — 06:28 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Ik vanmiddag mijn fi...datakneder — 06:19 PM |
|
Milan 4.2
|
| Vandaag heb ik Milan...gideon — 05:35 PM |
|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
| Omdat ik weer energi...Bob Hagendijk — 04:53 PM |
|
Ritjes van Atrike
|
| Zoals elders vermeld...Atrike — 04:26 PM |
|
Milan 4.2
|
| Voorframe zit in de ...Arend-Jan — 02:52 PM |
|
electrische ondersteuning en probleem
|
| Ik heb een Trident t...Status Quooh — 01:21 PM |
|
M-racer beschadigd frame
|
| Na mijn ongeluk zit ...Bob Hagendijk — 09:19 AM |
|
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
|
| Je hebt een PB :)TimSch — 08:43 AM |
|
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
|
|
Deze omwegroute we...Willeke_IGKT — 11:49 PM |
|
Milan 4.2
|
| Deze was ook haaks, ...Arend-Jan — 11:24 PM |
|
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
|
| Net ontdekt:
.. s...Hoekie — 11:08 PM |
|