Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ter lering: dashboard kabels en heatsinkje
#4
(04-Oct-2020, 04:50 PM)Coen__ schreef: Zo'n LED koplamp met interne stroomregelaar achter een spanningsregelaar zitten om hem te dimmen is ook een beetje raar.

Eigenlijk moet je de IQ-X E openslopen en hem rechtstreeks achter een zelf te bedienen stroomregelaar zetten. Op het Duitse velomobilforum.de staat er wel hoe dat moet. Zal even voor je zoeken.

Weet je welk vermogen er opgenomen wordt door de IQ-X E in de gedimde stand?

Nooit gemeten.

(04-Oct-2020, 04:50 PM)Coen__ schreef: Op fullpower is de accu natuurlijk binnen twee uur leeg zeker?

Brandt nooit 2 uur dus dat zou ik niet weten. Met de standaard accu zou dat wel zo kunnen zijn, want 2x IQ-X op full power vraagt veel van een accu.
Full power is echter voor mij voornamelijk Grootlicht. Die ik alleen gebruik als ik het nodig acht.

Ik heb nog wel een grotere accu https://enerprof.de/akkus/li-ion-akkus-3...r-3x2?c=22 aangeschaft om de opladen frequentie laag te houden. Die frequentie is met de IQ-X's - voornamelijk op dim stand - en met beginnen van opladen - al bij 4 status leds - hoef ik maar om de zoveel weken op te laden. De frequentie is zo laag dat ik niet eens weet om de hoeveel weken/maanden het feitelijk is. Ah ja, niet geheel onbelangrijk, ik denk dat ik in totaal zo'n 10 uur per week in de QV zit.

Een IQ-X heeft verder naast dim en groot licht ook 2 leds dagrijverlichting (zie foto hieronder). Die zijn denk ik mede reden waarom de accu zolang meegaat in dim stand.

[Afbeelding: 20200814-171240-2.jpg]

(04-Oct-2020, 04:50 PM)Coen__ schreef: Geeft de IQ-X E een beter lichtbeeld dan de Cyo Premium E?

Wat bedoel je met beter lichtbeeld?

Het grootste verschil is duidelijker/beter licht verder naar voren.
De overstap naar IQ-X (destijds al met de Strada) is getriggered door een stuk fietspad met tegenmoetkomend verkeer. Dat onder bomen loopt en dus eerder donker is. Doe daar de schemerperiode bij en regen en het is behoorlijk oppassen. Met de IQ-X is dat stuk geen probleem. Desnoods richt ik 'm ook nog wat naar boven.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Ter lering: dashboard kabels en heatsinkje - door Hoekie - 02-Oct-2020, 07:32 PM
RE: Ter lering: dashboard kabels en heatsinkje - door Hoekie - 04-Oct-2020, 06:11 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
[split] Ervaringen met de Snoek/Snoek-L...
Wat was jij van pl...Hoekie — 04:02 PM
België: Tips voor fietsen in...
Mij tip voor Belgi...Raymond — 03:38 PM
Vering aanpassen aan bepakking?
Net thuis van m'n ...Raymond — 03:25 PM
Vering aanpassen aan bepakking?
Ik zou mezelf niet e...Cor.M-racer — 02:49 PM
Rondje Zuiderzee
Het is alweer zowat...Atrike — 02:48 PM
België: Tips voor fietsen in...
Ik heb afgelopen wee...Cor.M-racer — 02:30 PM
Rondje Zuiderzee
Het is alweer zowat ...Raymond — 02:16 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Een goed startpunt v...Bacchus — 01:42 PM
`
Gewoon even ruilen...melle z — 01:32 PM
[split] Ervaringen met de Snoek/Snoek-L...
Wat je met Miche kan...365cycle — 12:37 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dank voor het dubbel...GerDilven — 12:05 PM
[split] Ervaringen met de Snoek/Snoek-L...
All Miche cassettes ...Hoekie — 11:22 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Status mooi op schem...Hoekie — 11:12 AM
Quest "opbokken"
hoe krijg je de &quo...=oNNo= — 10:43 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
hey, weet iemand hie...Boyd Maduro — 10:09 AM
Quest "opbokken"
Met Martin eens, met...Peter de Rond — 09:42 AM
Quest "opbokken"
Het lijkt me ook een...Frutsel — 09:40 AM