Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leuk verhaal van een beginnende ligfietser
#12
(29-Jun-2020, 05:56 PM)Lopopodium schreef:
(29-Jun-2020, 12:48 PM)edberg02 schreef: Dat is misschien wel zo, maar we wilden niet naar Utrecht.  Smile
We zijn van Zürich via Schaffhausen naar de Bodensee gefietst en vervolgens via Reitsma's Route van Bregenz naar Roermond. Als je van Roermond via een mooie route naar oost-Nederland wil, is het via Emmerich mooier (en logischer) dan bijvoorbeeld via Nijmegen.

Ik heb zelf wel eens vanuit Roermond, via Erkelenz naar Emmerich gefietst. Wat ik me vooral herinner waren slechte fietspaden daar in Duitsland, met name bij Geldern en zuidelijker. Gelukkig vallen de fietspaden in de regio Emmerich / Kleven nog mee.

Overigens denk ik dat je de kans om vanuit Cuijck naar Nijmegen en dan langs de Rijn via Doornenburg te fietsen toch wel hebt laten schieten. Of je kent die route al, en wilde je eens wat anders? Of eventueel via Kranenburg en de Ooijpolder, zeker ook een aanrader qua mooie èn fijne fietsroute. Misschien heb je die route wel gefietst, want als je aan de zuidkant van de Rijn zit kan je net zo goed ook door naar Emmerich om daar die grootste brug van Duitsland over te fietsen.

De routes die jij beschrijft hebben we (heb ik) bij diverse andere gelegenheden ook gefietst. Inderdaad allemaal mooi om te fietsen. Wat ik me van deze specifieke tocht kan herinneren is dat het meer dan 30 graden was, dat we uit Zwitserland (en via Oostenrijk) kwamen en dat we gewoon naar huis wilden. En dan boeit zelfs de Ooijpolder niet.  Smile

(29-Jun-2020, 07:55 PM)Wim -de roetsende schreef: Van Zutphen naar Venray gingen we ook via die brug.

Daar reden we 2x met een LOL-delegatie naar CycleVision.

Klopt, het is ook de meest logische route. Trek maar een rechte lijn op een landkaart en je zal zien dat je van bijvoorbeeld Roermond naar Doetinchem, automatisch via Emmerich rijdt. Ik heb er afgelopen week nog gefietst, van Dieren naar Arcen dit keer, ook via Emmerich. In Duitsland alleen maar autoluwe weggetjes, geen fietspaden langs drukke wegen. Behalve de brug zelf natuurlijk. Heerlijk gefietst, en ook nu was het weer tegen de 30 graden...  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Leuk verhaal van een beginnende ligfietser - door edberg02 - 30-Jun-2020, 05:06 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM