Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Banden oppompen bij benzinepomp
#3
Als ik het goed begrijp, wil je fietsbanden met 'gewone' ventielen op je fiets houden, maar ze kunnen oppompen met een pompkop voor autoventielen.
Ik heb er geen ervaring mee, maar als je 'franse' oftewel presta ventielen op je fiets hebt, dan zou je dit kunnen proberen: http://tinyurl.com/yygq82ee
Als je ze wat dichter bij huis wilt kopen, zoek dan even op 'presta naar schrader', dan vind je er genoeg.

Maar als je bedoelt dat je 'autoventielen' oftewel schrader op je fiets hebt zitten en je wilt die met een gewone fietspomp kunnen oppompen, dan kun je bijv een schrader naar dunlop adapter kopen. Die heb ik zelf ook liggen en dat werkt prima.
Overigens zijn er ook zat fietspompen die alle 3 de ventielvarianten aankunnen.

Zelf heb ik in de DF een Zefal pompje (http://www.zefal.com/en/mini-floor-pumps...-rg01.html). Daarmee pomp ik in een paar minuten een 20" Durano op naar 8 bar. Maar goed, dat is natuurlijk maar een klein bandje met weinig volume.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door: TvWijk


Berichten in dit topic
Banden oppompen bij benzinepomp - door TvWijk - 12-Apr-2019, 09:19 PM
RE: Banden oppompen bij benzinepomp - door ErikvanD - 13-Apr-2019, 07:28 AM
RE: Banden oppompen bij benzinepomp - door Johan. - 13-Apr-2019, 07:33 AM
RE: Banden oppompen bij benzinepomp - door TvWijk - 13-Apr-2019, 05:26 PM
RE: Banden oppompen bij benzinepomp - door ErikvanD - 13-Apr-2019, 06:45 PM
RE: Banden oppompen bij benzinepomp - door rederik - 14-Apr-2019, 12:19 AM
RE: Banden oppompen bij benzinepomp - door Sjaakvenema - 16-May-2019, 04:34 PM
RE: Banden oppompen bij benzinepomp - door PietV* - 16-May-2019, 11:21 PM
RE: Banden oppompen bij benzinepomp - door zeeuwwindje - 17-May-2019, 11:05 PM
RE: Banden oppompen bij benzinepomp - door PietV* - 18-May-2019, 10:18 AM
RE: Banden oppompen bij benzinepomp - door zeeuwwindje - 18-May-2019, 05:58 PM
RE: Banden oppompen bij benzinepomp - door ErikvanD - 18-May-2019, 10:50 AM
RE: Banden oppompen bij benzinepomp - door Lopopodium - 18-May-2019, 06:08 PM
RE: Banden oppompen bij benzinepomp - door Sjaakvenema - 18-May-2019, 07:02 PM
RE: Banden oppompen bij benzinepomp - door zeeuwwindje - 18-May-2019, 07:54 PM
RE: Banden oppompen bij benzinepomp - door PietV* - 18-May-2019, 11:01 PM
RE: Banden oppompen bij benzinepomp - door Sjaakvenema - 19-May-2019, 08:50 PM
RE: Banden oppompen bij benzinepomp - door PietV* - 20-May-2019, 03:32 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Milan 4.2
kon het kettingwiel...Arend-Jan — 11:49 PM
Milan 4.2
Herkenbaar dat inpak...Jeroen S — 11:17 PM
Drive by wire...
Misschien kan ie opg...Jeroen S — 11:09 PM
Verkeersborden, anders dan de standaard...
Denk dat de omleidin...Jeroen S — 11:05 PM
Milan 4.2
kon het kettingwielt...Gideonaut — 10:59 PM
Milan 4.2
Tussentijdse inspect...Arend-Jan — 10:04 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..ik in een heerli...Wim -de roetsende — 04:25 PM
Drive by wire...
Sturen met een kabel...Wim -de roetsende — 04:06 PM
wat ze zeggen
Papa, papa! Hij zwee...datakneder — 11:58 AM
Drive by wire...
Ik kwam onderweg dez...datakneder — 11:54 AM
Milan 4.2
Heb zitten pielen me...Arend-Jan — 11:34 AM
Verkeersborden, anders dan de standaard...
Ook een mooie waar...Boyd Maduro — 10:48 AM
Medeliggers onderweg
Hahaha, tellen in de...gideon — 05:31 AM
Wanneer ketting vervangen bij behoud ca...
Fout. Het is een...Hoekie — 01:01 AM
Wanneer ketting vervangen bij behoud ca...
Dit is een forum dat...Willeke_IGKT — 12:59 AM
Wanneer ketting vervangen bij behoud ca...
Chatgpt heb ik g...Hoekie — 12:47 AM
Wanneer ketting vervangen bij behoud ca...
Fout. Het is een K...365cycle — 12:17 AM