Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bandendruk bij trikes
#7
Ik lees vooral het advies om met je Trike op brede banden te gaan rijden, want daar kan minder druk in. 

Volgens mij wisten wij dit al lang.

Als brede en smalle banden met elkaar vergeleken worden, dan staat er verbijsterend genoeg altijd dat ze met dezelfde druk zijn vergeleken  Huh Doh  Hoe raar kun je banden met elkaar vergelijken???

Wim Schermer zet ze altijd op de druk die geadviseerd wordt door de fabrikant. Dat is volgens mij de enige juiste wijze.


Ik denk dat adviezen voor Trike-rijders niet op vm-rijders van toepassing zijn.

Wij rijden vaak met smallere banden; dus met een hogere druk. Niet omdat we daar voor kiezen, maar omdat in een smalle band nou eenmaal een hogere druk moet.

Ik ga in ieder geval niet met een druk van 4 Bar in een 28-584/559-band rond rijden.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: NielsKo , Frutsel , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Bandendruk bij trikes - door SnoekL#35 - 13-Mar-2026, 03:12 PM
RE: Bandendruk bij trikes - door Frutsel - 13-Mar-2026, 03:36 PM
RE: Bandendruk bij trikes - door LigfietsWilsum - 13-Mar-2026, 04:38 PM
RE: Bandendruk bij trikes - door Tijanus - 13-Mar-2026, 05:27 PM
RE: Bandendruk bij trikes - door Willeke_IGKT - 13-Mar-2026, 05:43 PM
RE: Bandendruk bij trikes - door Jeroen S - 13-Mar-2026, 11:13 PM
RE: Bandendruk bij trikes - door Wim -de roetsende - 14-Mar-2026, 10:01 AM
RE: Bandendruk bij trikes - door SnoekL#35 - 14-Mar-2026, 11:16 AM
RE: Bandendruk bij trikes - door PlantageBohémien - 14-Mar-2026, 02:09 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ben al een aantal da...ZoefZoef — 02:29 PM
Medeliggers onderweg
Bij Wateringen in de...Lopopodium — 01:31 PM
Drive by wire...
Laten we teruggaan n...Willeke_IGKT — 10:13 AM
Drive by wire...
Als je door een pe...datakneder — 09:50 AM
Drive by wire...
Neem aan dat moder...Willeke_IGKT — 06:24 AM
Drive by wire...
Meestal zijn andere ...Wim -de roetsende — 06:21 AM
Drive by wire...
alsof iemand met g...365cycle — 01:40 AM
Medeliggers onderweg
Vanavond zag ik een ...365cycle — 01:29 AM
Drive by wire...
Neem aan dat moderat...blokdoorn — 11:28 PM
Drive by wire...
Een mooi rustiek Fra...Jeroen S — 09:26 PM
Medeliggers onderweg
Ik zag net een handb...365cycle — 06:50 PM
Welke fietshelm is het meest comfortabe...
Ik zou dan sowieso e...Wim -de roetsende — 05:46 PM
Milan 4.2
Kettingrolhoudertje,...Arend-Jan — 05:39 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag rond 12:00 z...Bob Hagendijk — 03:14 PM
Drive by wire...
man man man sommige...datakneder — 12:14 PM
Drive by wire...
We hebben hier gewoo...Gideonaut — 11:51 AM
Drive by wire...
Toch lijkt het geen ...liggende daan — 11:31 AM