Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Knipperlichten op de fiets en epilepsie
#12
Mmm, ik maak me tegenwoordig dus ook schuldig aan geknipper... In aanvulling op mijn continu brandende achterlicht met reflector, batterij koplamp en reflectie op banden en kleding, heb ik tegenwoordig aanvullend een klein knipperend (niet random) lampje achter op mijn linkerhiel (gewone fiets). Dat geeft me op de pikdonkere, smalle, polderwegen toch een wat veiliger gevoel. Hoewel ik de hierboven genoemde argumenten wel snap. Helaas kan dat lampje alleen maar knipperen, anders zou ik het wel op continue zetten. 

Op de ligger gebruik ik gewone continue verlichting maar die gebruik ik nu weinig (rij in het donker, met dit weer en de zwaar bevuilde wegen zelden op de ligger).

Overigens erger ik me steeds weer aan de talloze fietsers zonder licht die dan ook vaak tegen het verkeer in rijden op een éénrichting fietspad... En dan met een houding alsof het de normaalste zaak van de wereld is! En dat zonder licht rijden op onverlichte wegen snap ik helemaal niet, dan zie je toch echt niet waar je rijdt!

Andere uiterste zijn vrijwel alle speed pedelecs die ik dagelijks tegenkom. Die hebben minimaal twee koplampen die dan enorm fel recht naar voren schijnen. Erg irritant...

@Coen: wat is PWM en WOKen?
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Knipperlichten op de fiets en epilepsie - door Frank - 18-Dec-2017, 09:08 AM
RE: Knipperlichten op de fiets en epilepsie - door Frank - 19-Dec-2017, 06:05 AM
RE: Knipperlichten op de fiets en epilepsie - door Frank - 19-Dec-2017, 11:05 AM
RE: Knipperlichten op de fiets en epilepsie - door Bert_Rijssen - 19-Dec-2017, 08:23 PM
RE: Knipperlichten op de fiets en epilepsie - door Frank - 20-Dec-2017, 06:53 AM
RE: Knipperlichten op de fiets en epilepsie - door ErikvanD - 20-Dec-2017, 09:39 PM
RE: Knipperlichten op de fiets en epilepsie - door Bert_Rijssen - 20-Dec-2017, 09:55 PM
RE: Knipperlichten op de fiets en epilepsie - door Bert_Rijssen - 21-Dec-2017, 11:25 PM
RE: Knipperlichten op de fiets en epilepsie - door Bert_Rijssen - 26-Dec-2017, 11:20 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een beetje roze pink...ZoefZoef — 02:06 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
ik heb eindelijk een...Veloquest — 01:46 AM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Met een tweewieler h...Jeroen S — 12:20 AM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Een tweewieler is we...robbyvdmeulen — 11:55 PM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Ik weet niet hoe je ...Bob Hagendijk — 11:25 PM
Nieuw of tweedehands?
Maar de kortste we...Frutsel — 11:24 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik zoek ook meestal ...Jeroen S — 11:15 PM
Nieuw of tweedehands?
is dat echt een &q...Frutsel — 11:13 PM
wat ze zeggen
Gisteren bij mijn br...Hoekie — 11:05 PM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Ken je niet iemand...robbyvdmeulen — 10:57 PM
Fietsen van Wim
Prachtige fiets Wim,...Jeroen S — 10:41 PM
Fietsen van Wim
Mooie foto's, mooie ...voodoo — 10:35 PM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Ken je niet iemand w...Lopopodium — 10:08 PM
Fietsen van Wim
Dat is een prachti...Wim -de roetsende — 10:00 PM
Fietsen van Wim
Dat is een prachtige...karimov — 09:47 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik vind die hoogte v...Willeke_IGKT — 09:45 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
De laatste foto (de ...Hoekie — 09:26 PM