Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Ik ben te arm om gezond te leven" - dat is toch onzin??
#12
Ik kocht voorheen nog wel eens een gezonde kant-en-klaar maaltijd van de groenteboer. Tot ik ontdekte dat de Chinees twee deuren verder een complete maaltijd leverde voor minder geld. Waarschijnlijk minder gezond, zeker minder groente.

Nu koop ik vaker mijn groente in een supermarkt en kook die zelf. Goedkoper maar minder snel.

Veel mensen met weinig geld, en ja er zijn echt arme Nederlanders, zullen niet verder denken dan die Chinese maaltijd is lekker goedkoop.
Maar ook mager vlees is duurder dan hamburgers, vet varkensvlees is vaak nog goedkoper.
Goedkope (minder gezonde) kant-en-klaar maaltijden zijn minder duur dan de gezondere kant-en-klaar opties. En vaak zelfs goedkoper dan alles los kopen en klaarmaken.

Als volwassene kun je zelf bepalen dat kleding van de goedkoopste winkels of tweedehands goed genoeg is maar wanneer je als kind nooit iets nieuws krijgt, kleding draagt tot die echt te klein is, een paar rubber laarzen in de winter en de goedkoopste sandaaltjes in de zomer voel je echt wel verschil en voel je je er vaak niet gelukkig onder.
En daar kan dan nog bijkomen dat je nooit genoeg te eten krijgt, omdat je ouder (meestal alleenstaand en in de bijstand met een schuldenlast) echt niet genoeg geld heeft.

Ja, er zijn allerlei potjes om geld uit te krijgen maar de schuldeisers gaan voor, de hoeveelheid geld die de familie krijgt om van te bestaan is alleen genoeg als je goed met geld kan omgaan terwijl de mensen die in zo'n diepe put van schulden belanden juist niet met geld kunnen omgaan.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
}
Bedankt door: PieterTrapt , 365cycle


Berichten in dit topic
RE: "Ik ben te arm om gezond te leven" - dat is toch onzin?? - door Willeke_IGKT - 20-Dec-2023, 06:36 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Oei, burgerlijke ong...ZoefZoef — 04:17 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
We hebben nu dus een...365cycle — 03:52 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..een verkoper opeen...ZoefZoef — 03:40 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Bij 500 watt zonder ...Jeroen S — 03:40 PM
Alve's minivizier
Op de houten had ik ...Jeroen S — 03:35 PM
Welke motor in QV?
En misschien nog e...bucovaina — 02:40 PM
Welke motor in QV?
Zo'n bafang motor sl...Gideonaut — 02:36 PM
Alve's minivizier
Ik vroeg mij ook a...Hoekie — 02:35 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Ik wilde het niet pr...bucovaina — 02:35 PM
Welke motor in QV?
Ik vermoed dat het d...bucovaina — 02:31 PM
Alve's minivizier
Ik heb bergen van di...Gideonaut — 02:29 PM
Welke motor in QV?
Ik was niet helemaal...Hoekie — 02:26 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
1 topic voor advies ...Bob Hagendijk — 02:16 PM
Welke motor in QV?
Op de rijbaan, s...bucovaina — 02:04 PM
nieuwe questpiloot
Heb je toevallige ...charhof — 02:02 PM
Welke motor in QV?
Dat is een lastige, ...Hoekie — 01:39 PM
Nieuw hier!
Alleen waarom nog ...Wim -de roetsende — 01:31 PM