Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietsknelpunten melden bij gemeente - helpt dat?
(04-Dec-2023, 02:46 PM)Raymond schreef: Ik heb ook een keer melding gemaakt van een auto met buitenlands kenteken die maanden naast mijn huis in een parkeervak stond. Komt de BOA en die zegt dan dat ze niets mogen doen zolang alle ramen er nog in zitten (en dergelijks). Dat is natuurlijk helemaal geen uitnodiging...
Op zich is er ook niets mis met een auto met buitenlands kenteken die maanden in een parkeervak staat. 

Zelf heb ik dat ook een keer gehad: Mijn circuitauto was kapot en stond ook een maand op een openbare parkeerplaats. Een bewoner met connecties bij de gemeente had die auto af laten slepen. Vervolgens werd ik gebeld met de mededeling dat mijn beschadigde auto (niet fraai maar niet gevaarlijk) met verzekering en geldige APK afgesleept was, en dat ik 'm af moest halen bij een depot waar ik €250 + €40 per dag dat ie er zou blijven staan mocht aftikken. Daar is die gemeente niet blij van geworden; ze hebben het namelijk zelf mogen betalen, gezien ze de auto helemaal niet weg hadden mogen halen. 

Een kennis heeft zo al direkwart jaar een auto in een parkeervak in een parkeergarage staan. Dat heb je met openbare parkeerplaatsen: je mag er gewoon parkeren. Ook als je niet Nederlands bent.

Wat die BOA's zouden moeten doen is niet lui zijn, de regels buigen en jou uitnodigen om een misdrijf te plegen, maar gewoon bij de buitenlandse autoriteiten informeren of die auto nog legaal op de weg mag staan. Als dat niet het geval is kunnen ze 'm legaal laten verwijderen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie


Berichten in dit topic
RE: Fietsknelpunten melden bij gemeente - helpt dat? - door 365cycle - 04-Dec-2023, 03:01 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen:
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Alve's minivizier
Ik vind het er inter...Willeke_IGKT — 12:29 PM
Nieuw hier!
Alleen waarom nog me...Hoekie — 12:27 PM
Alve's minivizier
Geen commentaar. Ied...Hoekie — 12:04 PM
Welke motor in QV?
ik heb een bafang 35...Veloquest — 11:58 AM
Welke motor in QV?
Volgens mij is dit e...Hardloper — 11:36 AM
Welke motor in QV?
Mijn advies aan topi...Hardloper — 11:35 AM
Welke motor in QV?
Ik zou graag een mot...bucovaina — 11:29 AM
Welke motor in QV?
Misschien moet ik id...bucovaina — 11:21 AM
nieuwe questpiloot
Als er wat meer vm-k...Wim -de roetsende — 10:24 AM
Welke motor in QV?
Ik begrijp nu dat je...datakneder — 10:18 AM
Welke motor in QV?
Ik zou het zelf no...365cycle — 10:18 AM
Welke motor in QV?
Met een 500Watt moto...Wim -de roetsende — 10:17 AM
Welke motor in QV?
Tip: ga nou eerst ee...365cycle — 10:13 AM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Een verzekeraar kan ...365cycle — 10:11 AM
Welke motor in QV?
.......Ik zou het ...Wim -de roetsende — 10:06 AM
Welke motor in QV?
Tricky. Dan wil je d...Merijn — 10:04 AM
Welke motor in QV?
Op de rijbaan, start...bucovaina — 10:03 AM