Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M5 M-Racer vs Raptobike Midracer
#1
Jullie hebben ongetwijfeld mijn topic over mijn opgevouwen M-racer gezien. Helaas is er door een aantal geplande, en een hele grote ongeplande uitgave op dit moment geen mogelijkheid om een nieuwe fiets als een M-racer te kopen. Omdat ik wel graag wil fietsen zoek ik iets tijdelijks, of iets vast wat goedkoper is dan een M-racer.

Wat ik zoek: 
Grote wielen, het liefst 28" ivm rolweerstand, minder gespetter op de ketting in de herfst/winter, en meestal iets hogere zithoogte.
Een grote fiets, ik ben 1,98m, en heb mijn eerste fiets (Hurricane) weggedaan omdat het allemaal net wat te klein was.
Snelheid, niet perse door de stad, maar op lange, rechte wegen hou ik wel van opschieten.
Bagagedrager ivm toptas en ter voorkoming van gespetter van achteren

Nou wil het toeval dat er op dit moment een Raptobike midracer met 28 inch wielen te koop staat, voor veel minder wat een M-racer meestal kost. 
Linkje

Ik heb nooit zo erg nagedacht over een Raptobike, maar hij lijkt wel aan mijn wensen te voldoen. De ketting vind ik een pluspunt want zal minder smerig worden, en zal niet in de weg zitten als ik banaantassen gebruik. Ik heb geen idee hoe ik de snelheid in moet schatten. Qua opbouw lijkt het erg op een M-racer, afgezien van de ketting. Vanwege de scherpe hoeken in de kettinglijn is er waarschijnlijk wat meer verlies, maar door de kortere ketting minder gewicht in de aandrijflijn? Hoe zou de snelheid zich tot elkaar verhouden?
Volgens de eigenaar zit er waarschijnlijk een L zitting op (kan iemand zijn zitting eens in een rechte lijn van bovenkant tot onderkant opmeten zodat ik kan navragen of het overeenkomt (zou handig zijn als je zelf weet welke maat je hebt). De fiets staat op 200km afstad dus ik wil er eigenlijk niet heen tot ik de juiste antwoorden op de juiste vragen heb, maar ik weet niet wat de juiste vragen zijn voor een raptobike. De km-stand is onbekend. Zithoek is volgens mij afhankelijk van de lengte van de stang ter ondersteuning. Weet iemand hoe lang de korte en de lange variant is? Op de M-racer rij ik zo plat mogelijk, volgens M5 is dat 17 graden, dus ik zou graag de korte willen hebben. (optie op de Elan site is 20-25 graden of 25-30)

Ik wil in ieder geval vragen of de dubbele kettingbladen vooraan gebruikt kunnen worden. Ik zie geen derailleur en in de beschrijving staat een 1x10 opstelling. Ik heb liever 2 bruikbare kettingbladen voor omdat ik mijn cassettekransjes graag dicht bij elkaar heb qua overgang.
Een bagagedrager is er met wat creativiteit wel op te krijgen toch?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
M5 M-Racer vs Raptobike Midracer - door Bob Hagendijk - 25-Sep-2023, 02:12 PM
RE: M5 M-Racer vs Raptobike Midracer - door Frutsel - 25-Sep-2023, 02:24 PM
RE: M5 M-Racer vs Raptobike Midracer - door Bacchus - 26-Sep-2023, 08:33 AM
RE: M5 M-Racer vs Raptobike Midracer - door JarnoH - 25-Sep-2023, 08:52 PM
RE: M5 M-Racer vs Raptobike Midracer - door Lopopodium - 25-Sep-2023, 09:02 PM
RE: M5 M-Racer vs Raptobike Midracer - door ZoefZoef - 25-Sep-2023, 10:25 PM
RE: M5 M-Racer vs Raptobike Midracer - door Jeroen S - 29-Sep-2023, 07:39 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Lol, volgens mij zie...365cycle — 09:58 PM
Wat weegt ie?
Het wordt wel een ...datakneder — 09:55 PM
Wat weegt ie?
Maar dan zou "...Wim -de roetsende — 09:43 PM
Te koop optima dingo ligfiets
Hier nog eentje:Lopopodium — 09:20 PM
Einde van de alu velomobiel of toch nie...
Wie beetje handig is...Hardloper — 09:12 PM
Wat weegt ie?
En ANS is heel pre...datakneder — 08:30 PM
Medeliggers onderweg
Volgens mij kwam...Geboelders — 06:18 PM
Leve de ligsport
Ik weet geen ander...Hoekie — 05:34 PM
Wat weegt ie?
Wat zou dit net we...Bart Verbeek — 04:57 PM
Snelheid-vermogenstest Snoek en Bülk
Ik heb van een w...Hardloper — 04:28 PM
Leve de ligsport
Ik neem toch aan dat...melle z — 02:15 PM
Leve de ligsport
Bob heeft het bij he...Jeroen S — 01:59 PM
Te koop optima dingo ligfiets
Ik zou nog best ...Wim -de roetsende — 01:23 PM
Snelheid-vermogenstest Snoek en Bülk
Ik heb van een wil...Hoekie — 12:59 PM
Snelheid-vermogenstest Snoek en Bülk
Een fenomeen dat v...LigZeeuw — 12:48 PM
Wat weegt ie?
Even het scherm ...Hardloper — 12:33 PM
Snelheid-vermogenstest Snoek en Bülk
Nu zit ik me ineen...Hardloper — 12:23 PM