Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voor welke velomobiel heb jij gekozen en waarom?
#1
In de wereld der velomobielen volgen de modellen elkaar snel op. Een beginnend of potentiële velonaut ziet door de bomen het bos niet meer. Dus als beginner zou ik graag van jullie horen welke velomobiel jullie hebben, waarom je voor dat specifieke model hebt gekozen en of de verwachtingen zijn waargemaakt.

Ik begrijp heel goed dat een testrit natuurlijk meer zegt dan een opsomming van eigenschappen, maar als je wilt testrijden, kun je onmogelijk alle modellen uit proberen. Je moet toch een eerste schifting maken. Wellicht kunnen we ook een tabel opstellen van modellen met hun eigenschappen, want die kan ik  nergens vinden. De tabel op Velomobile World | We build human powered vehicles for you helpt totaal niet en bovendien staan daar ook niet alle modellen in.

Laat ik maar beginnen. Ik heb een Strada besteld, die op dit moment wordt klaargemaakt. Het is een carbon Strada, nummer 073, die wordt opgeknapt door Peter de Rond. Waarom deze? Ik heb veel ervaring met ligfietsen, maar niet met velomobielen. Ik kies dus voor een tweedehands, omdat ik nog niet weet of het me echt gaat bevallen. Ik kies vooral voor een apparaat dat ook goed in de stad kan, want mijn woon-werkroute gaat veel door de bebouwde kom met een aantal scherpe bochten. Daarom hoef ik ook niet het snelste model, want op dat soort trajecten gaat de snelheid er toch snel uit. En ik heb ook behoefte aan bagageruimte, want ik wil er ook mee gaan kamperen. Tenslotte is het niet zo moeilijk om tweedehands Strada's te vinden.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073 - besteld: Quatrevelo
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Voor welke velomobiel heb jij gekozen en waarom? - door Atrike - 01-Sep-2023, 09:26 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Weekje fietsen in Nederland
Ik wil je niet mee...Atrike — 12:44 PM
Weekje fietsen in Nederland
Gezien de tekening d...Willeke_IGKT — 12:31 PM
Kampeer spullen
19 kg is wel vrij ...Atrike — 12:26 PM
Weekje fietsen in Nederland
Ik zou voor het st...Lopopodium — 12:20 PM
Weekje fietsen in Nederland
Ik zou voor het st...Atrike — 12:19 PM
Weekje fietsen in Nederland
Ik zou voor het stuk...Lopopodium — 12:13 PM
Kampeer spullen
Ik hou mijn fietsrei...Willeke_IGKT — 12:12 PM
Weekje fietsen in Nederland
Zoals elders gemel...Raymond — 12:04 PM
Kampeer spullen
19 kg is wel vrij ve...Bacchus — 11:38 AM
Weekje fietsen in Nederland
Ik wil je niet meer ...datakneder — 11:35 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... mijn QV nu op 'a...Atrike — 11:22 AM
Weekje fietsen in Nederland
Zoals elders gemeld,...Atrike — 11:18 AM
Kampeer spullen
In juni ga ik .....Atrike — 11:12 AM
Kampeer spullen
In juni ga ik ... ...datakneder — 11:06 AM
Quest "opbokken"
...die handleiding h...=oNNo= — 11:03 AM
Kampeer spullen
In juni ga ik een we...Atrike — 10:54 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Zou zo maar eens k...Hoekie — 09:41 AM