Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tips voor mijn eerste super lange tocht
#24
Een herhaling van de tips, je hoeft inderdaad niet al het water mee te slepen van huis. In Nederland ben je niet vaak ver van een supermarkt verwijderd. Tankstations hebben een beperkter en prijziger assortiment, niet allemaal hebben ze een shop. Op zondag zijn niet alle supermarkten open, in sommige plaatsen.

Als je een route hebt, check dan even waar je onderweg iets kunt inslaan. Mij helpt het op lange tochten veel om ook even iets hartigs/zouts te eten. Heb meestal een Trangia brandertje en een rvs mok in de Velomobiel, kun je even een kopje soep of koffie maken.

Eet voordat je honger hebt, je kunt op de fiets heel veel verbranden. Een hongerklop wordt meestal uitgedeeld door de beruchte man met de hamer. Is dat eenmaal gebeurd, ben je er niet snel weer overheen. Eet wat je bevalt, en leer te vermijden wat je niet bevalt. Roggebrood bevalt mij ook goed. Suikers ben ik wat voorzichtig mee.

Is het doel om ver te fietsen, dan moet ik mezelf altijd wat afremmen. Mijn systeem is er beetje op ingesteld om in zo'n 3-4 uur een forse inspanning te leveren. Dat met de bijpassende spierinspanning en hoge hartslag. Als ik er dan nog niet ben, heb ik wel een beetje een probleem omdat ik op ben. Met een langzame start, bewust langzaam rijden, dus duidelijk langzamer dan je voor je gevoel kunt, is voor mij echt nodig. Dan gaat het prima.

Een lange pauze, met uitgebreide lunch kan goed zijn, maar houd er rekening mee dat de benen daarna eventjes pijn kunnen doen.

Die watertap punten zijn ook handig, maar soms is het wel even zoeken. Ze staan nog wel eens op plekken waar je ze niet verwacht, of een beetje verstopt tussen ander straatmeubilair. Ben er vermoedelijk ook wel eens ziek van geweest omdat het tappunt te lang in de zon had gestaan. ( bij een school dus vermoedelijk op zondag al 2 dagen niet gebruikt) Iets langer door laten lopen was misschien verstandig geweest.
Antwoord }
Bedankt door: Bacchus , Willeke_IGKT , 365cycle


Berichten in dit topic
Tips voor mijn eerste super lange tocht - door JustJules - 12-Jul-2022, 05:54 PM
RE: Tips voor mijn eerste super lange tocht - door Jeroen S - 15-Jul-2022, 01:25 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Ik probeerde het eld...365cycle — 01:54 AM
Ervaring eerste rit naar het werk
Er is ook een leuk...365cycle — 01:47 AM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Ik kan met niet vi...datakneder — 12:00 AM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Op de computer lukt ...Merijn — 11:34 PM
Welke motor in QV?
Het onderwijs is nie...Tom Fekkes — 11:09 PM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Ik heb geprobeer...Tom Fekkes — 11:06 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
En je kunt misschi...Oliver — 10:48 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Als het nog geen wer...Willeke_IGKT — 10:24 PM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Ik heb geprobeerd d...datakneder — 10:23 PM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Ik kom uit bij: wett...Wim -de roetsende — 10:13 PM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Ik heb geprobeerd de...Merijn — 10:06 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Tip: Leer te geniete...Dharm2004 — 10:05 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Je hebt de Quest nu ...Wim -de roetsende — 10:00 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik rijd zelf geen ve...Martin van Mourik — 09:57 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Is de verkoper een p...Hardloper — 09:46 PM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Ik denk dat we met...Niels van der Wal — 09:43 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Goed en wel thuis ge...bucovaina — 09:36 PM