Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Techniek van de bottom bracket
#2
Het type BB moet dezelfde schroefdraad hebben, maar zover was je al. Veel trapasbussen zijn 68 mm breed maar 73 mm is er ook. ( en dan vergeet ik alle moderne pressfit bb86 etc want die heb je toch niet in de vm) Ook moet het passen bij het chrankstel wat je hebt. Je hebt twee types met een taps vierkant, ISO en JIS. Japanese international standard. Shimano en consorten passen daarop. De meeste chranks zijn JIS. ISO is vooral Campa en een paar andere (vaak Franse) exoten. De hoek van het tapse vierkant verschilt bij beiden iets van elkaar, maar het past wederzijds wel ongeveer, alleen dan te ver, of niet ver genoeg.
Die vierkante trapassen heb je in allerlei lengtes, dat moet dan nagenoeg hetzelfde zijn als je al had. Meten over de hele lengte van de draaiende as.

Mogelijk dat dit aansluit bij wat je zoekt;

https://www.sella-berolinum.de/rad-shop-...engen?c=36

Deze heeft de schroefdraad op het Bracketlagerbusje, aan de binnenkant zeg maar. Niet aan de buitenkant. Je kunt deze dus in een beschadigde bracket buis schuiven en dan draai je de boel vast met de interne schroefdraad. Het lager klemt dan in de bracketslede. Als je de foto even aan tikt en vergroot zie je een stukje van de schroefdraad.

Een paar mm langer is meestal geen probleem, maar bij een Velomobiel kan het zijn dat je voeten dan tegen de neus aan komen, afhankelijk van het verschil en hoe krap het nu al is. Mogelijk moet je de voorderailleur dan ook weer even afstellen.

Ik heb het zelf nog nooit gebruikt, maar het lijkt me wel een solide oplossing, en het kost geen vermogen om het te proberen.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Techniek van de bottom bracket - door 365cycle - 26-Jun-2022, 03:52 PM
RE: Techniek van de bottom bracket - door Jeroen S - 30-Jun-2022, 10:36 PM
RE: Techniek van de bottom bracket - door 365cycle - 01-Jul-2022, 12:56 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Nodige aanpassin...Hardloper — 11:13 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Nodige aanpassinge...datakneder — 11:12 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Haha ja lekker c...LigZeeuw — 10:40 AM
licht in het donker
Op de SPEZI Busch &a...Hoekie — 10:39 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Nodige aanpassingen?...Hardloper — 10:24 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Ben zeer benieuwd na...John70 — 10:23 AM
Medeliggers onderweg
Op een plein hier in...Hardloper — 10:17 AM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Als ik hem heb, zal ...Peter de Rond — 09:50 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Nul10 Reclame (je ...Gideonaut — 02:46 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Haha ja lekker cal...365cycle — 11:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gaaf! Ga je dat ...LigZeeuw — 08:26 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gaaf! Ga je dat sp...Gideonaut — 08:22 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben heel erg blij...Lig-hen — 08:09 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Met de Snoek-L van m...Hoekie — 07:53 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het belangrijkst...LigZeeuw — 07:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Lekker bezig. Wat ...Gideonaut — 07:49 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Bel (volgende we...Veloquest — 07:41 PM