Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verkeersregels en verkeersgedrag[split] Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt?
#27
(23-Feb-2022, 02:47 PM)Wim -de roetsende schreef: Over een afstand van 6,5 km liggen nu, schrik niet, 20 verkeersdrempel.

Verbijsterend genoeg helpt dit dus echt. Had ik nooit verwacht. Om de 300m ligt dus weer een drempel en tussendoor versnellen heeft dus niet of nauwelijks nut. Dit toont aan dat als een provincie het lef heeft om zo'n in mijn ogen belachelijk aantal drempels aan te leggen dat het effect heeft. Het kan dus wel.
Ik dacht altijd dat drempels nauwelijks werken maar als je het juiste aantal aanlegt helpt dat blijkbaar dus wel. Zou de provincie dat vantevoren berekend hebben?

Citaat:Vreemd genoeg rijdt 98% van de motorvoertuigen voor een groot deel op de fietsstrook.
Gemotoriseerd verkeer mag hier namelijk wel op rijden, maar ze mogen geen verkeersdeelnemers op de fietsstrook hinderen. Het zijn dus echte fietsstroken met om de zoveel honderd meter een witte fiets erop geschilderd. Het zijn dus géén fietssuggestiestroken.

Als ik daar met de auto rijd, rijd ik dus wel keurig op het grijze asfalt. Heel veel tegenliggers gaan dan knipperen, terwijl ik keurig op tijd opzij ga. Mensen zijn er dus echt van overtuigd dat ze voor een deel op dat rode asfalt/de fietsstrook moeten rijden. Waarom ga je anders knipperen?
Ik moet zeggen dat ik me ook nog niet zolang van deze regel bewust ben. Of ten minste niet van zijn prioriteit boven "zoveel mogelijk rechts houden." Ik kan dan ook wel enige sympathie opbrengen voor automobilisten die dat niet snappen. Die rekenen namelijk meer met een tegemoetkomende medeautomobilist dan met een (legaal) rechts inhalende fietser.

Noot: Ik denk hier uitdrukkelijk aan een rijbaan waar tussen de fietsstroken niet genoeg ruimte is voor een paar tegemoetkomende auto's.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Verkeersregels en verkeersgedrag[split] Hoe een velomobiel aan te passen voor een ... - door Bacchus - 23-Feb-2022, 03:19 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Te koop optima dingo ligfiets
Ik zou nog best ee...365cycle — 11:51 PM
Gereedschap onderweg
Achteraf denk ik dat...Hoekie — 11:02 PM
Leve de ligsport
Hm, had daar dan e...Hoekie — 10:47 PM
Snelheid-vermogenstest Snoek en Bülk
Gemiddelde snelheid ...Merijn — 10:39 PM
Naar welke muziek luister je?
Hier werkt hij d...berth9999 — 10:26 PM
Zonnepaneel
Mooie foto's Bastiaa...Fietsbennie — 10:22 PM
Wat weegt ie?
Let wel een beetje o...Fietsbennie — 10:21 PM
Leve de ligsport
Misschien geen naad,...Bob Hagendijk — 10:20 PM
Naar welke muziek luister je?
Om één of andere...Bob Hagendijk — 10:10 PM
Zonnepaneel
Bastiaan, welkom op...Bob Hagendijk — 10:03 PM
Naar welke muziek luister je?
Rara, wat is m...berth9999 — 10:02 PM
Naar welke muziek luister je?
Ik ben benieuwd na...Wim -de roetsende — 09:54 PM
Wat weegt ie?
Hierin verschill...Wim -de roetsende — 09:43 PM
Wat weegt ie?
Ik woon nu in de A...Frutsel — 09:07 PM
Zonnepaneel
Bastiaan, welkom op ...Wim -de roetsende — 08:59 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Van zijn geweldige c...Hardloper — 08:57 PM
Naar welke muziek luister je?
Ik ben benieuwd naar...Hardloper — 08:56 PM