Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verkeersregels en verkeersgedrag[split] Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt?
#6
(21-Feb-2022, 07:52 PM)365cycle schreef:
(21-Feb-2022, 07:36 PM)PlantageBohémien schreef: Vraag me af hoe dat met die speed pedelecs te controleren is, ik heb hier ook een paar midden motoren liggen, 250 watt en 350 watt beide met dezelfde sensor, alleen de 350 watt uitvoering gaat tot 40 km , tussen die motortjes is uiterlijk geen verschil, alleen een ander type nummer,

daar moet je wel erg goed in thuis zijn om het verschil te zien.
Is niet te zien. Als je een 250 watt motor reviseert, zorgvuldig met de hand opnieuw wikkelt, voorziet van wat betere bedrading en nieuwe componenten, kan het goed zijn dat je een motor opbouwt die 600 of 700 watt kan leveren, maar dat is dan wel een bewuste keuze. 
Is echter vergelijkbaar met een auto: Mijn vroegere Opeltje leverde oorspronkelijk 53 kilowatt, maar op het kenteken heb ik de RDW netjes 130 kilowatt laten vermelden. Kostte me een paar euro in de maand voor de verzekeringspremie, en aan de buitenkant van dat motorblok ziet de gemiddelde agent niet dat er 1998cc cilinderinhoud is in plaats van ongeveer 1300, maar het scheelt wel een enorme hoop kopzorgen als je een aanrijding hebt en men ontdekt dat je 200 km/h reed (mits die aanrijding dus in Duitsland was, op snelweg zonder snelheidsbeperking). 
"Stiekem" teveel power hebben vind ik - net als op een opgevoerde E-bike/speed pedelec zonder kenteken rijden - echt niet prettig. De opgevoerde brommer-tijd heb ik ver achter me gelaten.

(21-Feb-2022, 07:36 PM)PlantageBohémien schreef: regels zou  aanpassen aan de nieuwe tijd, 25 km in de bebouwde kom, en 40/ 45 km er buiten, en snel straten voor fietsen

Als we fietsen gaan beperken tot 25 km/h, dan vind ik dat we dat ook met de auto moeten doen. Anders hebben motorvoertuigen een oneerlijk voordeel ten opzichte van het veiliger vervoermiddel waar ze mee concurreren. Mijn recht om even hard te fietsen als de auto's rijden verdedig ik desnoods tot het bittere eind  Wink
Natuurlijk worden fietsers, e bikers, en velomobiel rijders gediscrimineerd, we worden behandeld als kleine kinderen, lastig gevallen met totaal verouderde wetten, die een verdere ontwikkeling van verkeer in de groene richting tegen houden.
 Dat komt omdat we in eigenkring rond draaien, en niet naar buiten komen om iets op te eisen, kijk naar de auto industrie, hoewel we in Nederland nauwelijks een auto industrie hebben , wordt er subsidie gegeven op de aanschaf van een E auto, waarom?  waarom niet op een velomobiel met een e motor.
Neem dat verbod op duim gas,  wanneer ik mijn e bike met mijn voeten doormiddel van een sensor start, is dat toegestaan, wanneer ik de motor met duimengas opstart, ben ik in overtreding, kennelijk is mijn duim dom, en een gevaar in het verkeer, heb ik echter een E scooter, dan is mijn duim in eens weer goed genoeg om de motor op te starten.
Voor auto's is er een maximum snelheid, 120 km/u,  maar geen begrenzer, waarom bij een E bike wel ? het argument , de automobilist raakt zijn gevoel van vrijheid kwijt, als hij niet meer de mogelijkheid heeft 180 km / u te rijden, dan zouden bepaalde modellen moeilijk verkocht worden. 
Wanneer ik dan wat verderop lees dat brommobielen met een dieselmotor kennelijk nog verkocht kunnen worden, hoe meer je leest over die wetten des te meer kom je tot de conclusie dat er veel verandert moet worden.
Zelf heb ik er geen last van, in Tsjechië zijn de wetten moderner, in Duitsland is het net als in Nederland, alles  ten voordele van auto, een Tsjech heeft met een Bugatti, 420 km/u gereden op de autobahn, daar zijn in het parlement vragen over gesteld, maar daar komt niets uit, hoewel levensgevaarlijk, kan de politie niets doen.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle


Berichten in dit topic
RE: Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt? - door PlantageBohémien - 21-Feb-2022, 09:23 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Op de computer lukt ...Merijn — 11:34 PM
Welke motor in QV?
Het onderwijs is nie...Tom Fekkes — 11:09 PM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Ik heb geprobeer...Tom Fekkes — 11:06 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
En je kunt misschi...Oliver — 10:48 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Als het nog geen wer...Willeke_IGKT — 10:24 PM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Ik heb geprobeerd d...datakneder — 10:23 PM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Ik kom uit bij: wett...Wim -de roetsende — 10:13 PM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Ik heb geprobeerd de...Merijn — 10:06 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Tip: Leer te geniete...Dharm2004 — 10:05 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Je hebt de Quest nu ...Wim -de roetsende — 10:00 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Ik rijd zelf geen ve...Martin van Mourik — 09:57 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Is de verkoper een p...Hardloper — 09:46 PM
Reflectie op regelgeving m.b.t. het rij...
Ik denk dat we met...Niels van der Wal — 09:43 PM
Ervaring eerste rit naar het werk
Goed en wel thuis ge...bucovaina — 09:36 PM
GCN heeft weer eens een leuk filmpje
Voor de echt luie l...365cycle — 09:17 PM
Medeliggers onderweg
Ik ging vanochte...365cycle — 09:16 PM
Welke motor in QV?
Sorry meester Wim ;)365cycle — 09:02 PM