Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trike/quad voor specifieke use case
#6
Ik denk dat je met zo'n fattrike al je best moet doen als je 15 km/h wilt halen. Reken op zo'n 3x 40 watt rollweerstand per bandje. Dan hebben we de wind nog niet mee gerekend. Bij 120 watt ben je al best aan het sporten. Dit is ongeveer het dubbele van drie vlotte trekking bandjes. Dikker dan 2 inch zou ik echt niet doen. Zulke dikke banden, daar heb je wat aan op sneeuw, op het strand en dergelijke. Op een gewoon net asfaltfietspad is het zonde van je energie.

Pas als je op een driewieler rond rijdt ervaar je hoeveel hekjes en dergelijke je op je weg vindt. In de ene regio meer dan andere. Gaat er ook een bakfiets(je) mee dan ken je dat probleem al wel. Van die mooie half dicht gegroeide schelpenpaadjes in landelijk gebied, betekent met twee wielen over de graspollen hobbelen. De draaicirkel op zich is bij alle trikes een stukje kleiner dan bij Velomobielen en daar valt ook best mee te leven. Soms staan er van die paaltjes op onhandige plekken, of hekjes om scooters van het fietspad te houden waar je met een gewone fiets al moet afstappen, trapje de dijk op, het zijn meer dat soort dingen die irritant zijn.

Een gewichtslimiet betekend niet dat de fiets bij 1 kg meer gelijk instort. Er is altijd een veiligheidsmarge mee gerekend. Ga je over de limiet, dan wordt de veiligheids marge kleiner. Bij grote sterke kerels sneuvelt er nog wel eens wat en dan doen ze niet eens gek. Aan de andere kant heb je geen wilde plannen, dus qua rijgedrag zit je dan weer aan de voorzichtige kant van de grenzen. Maar ja, dat prachtig gladde asfalt wordt in een dorpje soms ineens vervangen door kinderkopjes.

Groeten, Jeroen
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Trike/quad voor specifieke use case - door fatbencher - 26-Nov-2021, 02:24 PM
RE: Trike/quad voor specifieke use case - door 365cycle - 26-Nov-2021, 03:04 PM
RE: Trike/quad voor specifieke use case - door Jeroen S - 26-Nov-2021, 09:32 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM