Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Najaar/winter voor de boeg: welke fietsschoenen? Andere aandachtspunten?
#15
Een hoop tips zeg, fijn!

(28-Sep-2021, 10:34 AM)Bacchus schreef: Misschien zijn echte winterschoenen met een Goretex-voering dan wel een goed idee.

Ik ben over de streep en heb mezelf gisteren op een paar Goretex winter MTB fietsschoenen getrakteerd. :-) Benieuwd hoe dat gaat bevallen, maar slechter dan mijn antieke, versleten Shimano schoenen is het zeker niet ;-)


(28-Sep-2021, 10:51 AM)gideon schreef: Ik rij dagelijks in 1 uur naar mijn werk. Als het kouder is dan -5 trek ik pas een lange broek aan en agu regen-over-schoenen tot de knie) Voor de rest van het jaar een korte (ik zeg maar zo: wat je niet aan hebt, kan niet nat worden). Als het regent een agu regenjasje en die regen-overschoenen. Wel altijd handschoenen beneden de 10 graden.
Maar op mijn werk zijn: warme douches, droge kleding en een droogkast om natte kledjng en schoenen binnen een paar uur kurkdroog te laten worden.

Niets dan respect voor de korte broeken tot -5, maar ik vind dat te koud. Vanaf een graad of 15 in de plus gaat bij mij de korte broek pas weer aan. Daarom in verschillende diktes en lagen broeken in de kast. Dat zit wel goed, op de regenbroek na, maar daar vind ik nog wel wat voor :-)

(30-Sep-2021, 07:51 PM)Jeroen S schreef: Ik heb ook een droge set op mijn werk liggen, met een handdoek. Ik kan er ook douchen. Die complete set droge kleren is echt goud waard. Ook al is het zelden nodig, als het nodig is ben ik er heel blij mee. Ik ben inderdaad meerdere keren zo nat geworden dat echt alles gewisseld moest worden.

Tegenwoordig ga ik met de Velomobiel, de motivatie om het ding te bouwen kwam niet voor niks steeds in deze tijd van het jaar.

Ik heb altijd een andere outfit bij me en kleed me om als ik op werk aankom. Helaas geen douche hier, dus een bus deo moet die functie waarnemen. :-)

En ja, die velomobiels. Ik sluit het niet uit in de toekomst. Al maak ik me een beetje zorgen over harde zijwind in de polder...(geen idee of dat terecht is).
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Najaar/winter voor de boeg: welke fietsschoenen? Andere aandachtspunten? - door TimSch - 01-Oct-2021, 12:04 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Quest xs nr 13
Als ik iets te koo...melle z — 10:16 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeertaa...Tom Fekkes — 11:13 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zodra er data verz...365cycle — 11:12 PM
Velion / Code naam: VM45
Ben jij een Odoo g...365cycle — 11:07 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de Ca...Merijn — 11:02 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Op zich niet zo moei...datakneder — 10:40 PM
Velion / Code naam: VM45
Ach Hoekie, Die kom...Tom Fekkes — 10:37 PM