Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Najaar/winter voor de boeg: welke fietsschoenen? Andere aandachtspunten?
#13
Mijn woon werk afstand is maar kort 10-14 km. Ik fietste eigenlijk altijd met een setje shimano MTB wandelklikschoenen. Dat gaat best goed. Als het heel koud werd nog een paar van die overschoenen erover. Maar dan zaten we wel dik onder nul. De stalen spd cleat zuigt de warmte uit je voet. Als het heel koud is doe ik vaak een stel hele dunne sokken aan en daarover dikke warme wollen sokken. Dat werkt fijn. Ik heb ook extra isolerende waterdichte sokken maar die droeg ik zelden. Daar zweet je binnen in weg. Buiten koelt die transpiratie op een gegeven moment af en dan heb je toch weer koude voeten.

Mutsen heb ik van dun, naar dik en dikker, heel fijn en belangrijk. Ook zo'n geisoleerde pet met oorflappen. Een regenbroek vind ik maar niks, je bent een poos bezig om zo'n ding aan te trekken, met de schoenen blijf je erin haken. Als die dan eindelijk aan is zweet ik weer zo dat ik daar nat van wordt. Ook met een volgens Gonso ventilerende fietsbroek. Tussen broekspijp en schoenen gaat het bij mij meestal mis. Ik heb ook eens een stel van die Gamaschen gekocht. Die kan je over je schoen trekken en dan met een rits over je onderbeen. Daarmee had ik geen lekkage. Maar dan moest ook de regenbroek weer aan.

Ik heb ook een droge set op mijn werk liggen, met een handdoek. Ik kan er ook douchen. Die complete set droge kleren is echt goud waard. Ook al is het zelden nodig, als het nodig is ben ik er heel blij mee. Ik ben inderdaad meerdere keren zo nat geworden dat echt alles gewisseld moest worden.

Tegenwoordig ga ik met de Velomobiel, de motivatie om het ding te bouwen kwam niet voor niks steeds in deze tijd van het jaar.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Najaar/winter voor de boeg: welke fietsschoenen? Andere aandachtspunten? - door Jeroen S - 30-Sep-2021, 07:51 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de ver...Tom Fekkes — 01:45 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel onged...Gideonaut — 01:00 AM
De Waterlandse Liggers
De Waterlandse Ligge...GertBr — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij heb ik o...Jeroen S — 11:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die binnenkabels, du...melle z — 10:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de versn...Jeroen S — 10:47 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij = Velion / Code ...Hoekie — 08:27 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel g...Hoekie — 08:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij? Hij stond er. ...LigfietsWilsum — 08:22 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij stond er. Heb er...Hoekie — 08:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Valt dat nog te repa...Fietsbennie — 08:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Een vreemde houding....Tom Fekkes — 08:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen!...ZoefZoef — 08:09 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Woei, dat is balen! ...365cycle — 07:34 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Niet blij vandaag wa...Tegelfanaat — 06:46 PM