Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Najaar/winter voor de boeg: welke fietsschoenen? Andere aandachtspunten?
#1
Als nieuw overtuigde ligfietser voor mijn woon-werk 3 dagen in de week (65km/dag), ben ik wat aan het nadenken over de komende seizoenen en hoe ik daar het comfortabelst door kan pedalen. 

Zoals in mijn voorsteldraadje al ter sprake kwam: ik deed dit al per fiets in alle seizoenen, met een speed pedelec, en heb daar dus de nodige kleding en accessoires voor aangeschaft. Ik ben voorzien van water-, winddichte jas en handschoenen, goeie fietsbrillen, thermische onderkleding etc etc. Nu is het alleen zo dat ik geen SPD pedalen gebruikte op die e-bike. Ik had dus bij de Decathlon een paar heerlijk warme, waterdichte winter wandelschoenen gekocht die prima hun werk deden in het droog en warm houden van mijn voeten. 

Op mijn recent verworven Furai fiets ik wel vastgeklikt in de SPD pedalen. Ik had nog een paar erg oude Shimano schoenen liggen die ik daar nu voor gebruik. Ik voel nu al dat ze rondom mijn tenen eigenlijk te ruim zijn en regen en kou zijn niet aan deze schoenen besteed. Ik lees al dat je voeten op een ligfiets sowieso wat sneller koud zullen worden. Hoog tijd dus om nieuwe uit te zoeken. Maar welke?

Ik neig natuurlijk naar waterdicht en lekker warm. Ik neig ook naar hoge modellen. (zoiets wellicht) Zijn er hier ervaren winter-/kou fietsers die nog tips hebben die ik mee kan nemen in de overweging? 

Tips voor zaken die handig zijn buiten schoenen en ligfietsspecifiek zijn, zijn ook welkom. Wellicht voldoet mijn speed pedelec spul niet altijd voor een ligger? Ik denk bijvoorbeeld dat mijn vrij ruime, flapperende AGU regenbroek ook wel eens zou kunnen tegenvallen ;-)

Dank vast! 

Groet,

Tim

P.S. ik heb uiteraard de zoekfunctie al gebruikt en de draadjes gelezen die ik tegenkwam over schoenen en fietsen in de winter, maar kwam zo snel niet de specifieke vraag tegen over goede winter-/najaarfietsschoenen. Maar wellicht heb ik niet de juiste zoektermen gebruikt...
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Najaar/winter voor de boeg: welke fietsschoenen? Andere aandachtspunten? - door TimSch - 27-Sep-2021, 04:23 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM