Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Druk, druk en nog eens druk.
#13
Ik heb iig een probleem ontdekt. Iedere keer na een rit, kom ik terug met een 'lege' demper:
[Afbeelding: BuT0Hp9.png]

Ik denk dat het probleem het volgende is:
  1. De demper begint op ~7 bar, ruim binnen het werkgebied van de sensor.
  2. Onderweg (tijdens het inveren) komt het tot piek-drukken van meer dan 20bar (het volume wordt misschien 1/3 van het origineel, dus 21bar, mogelijk zelfs meer).
  3. Tijdens deze pieken van druk, gaan de druk ver voorbij de druk die officieel staat aangegeven voor de sensor (13 bar).
  4. Wat ik vermoed, is dat er een soort 'ontsnappingsventiel' is zodat de sensor niet beschadigt wordt.
  5. Ik kom dus thuis met een druk die 1/3 van 13 bar is (ongeveer 4 bar, mogelijk iets lager, omdat het volume verkleind wordt op minder dan 1/3 van het volume.).
  6. Ik pomp de demper weer op en we gaan terug naar 1) hierboven.
Leuk spelletje. Toch maar eens op zoek gaan naar een mogelijkheid om dit tegen te gaan. Mogelijk dat ik hem voor iedere rit verwijder, en dan weer terug plaats? 

Iemand anders nog ideeen? Juist voor de demper was het zo handig, leek me.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 13-May-2020, 08:02 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door ErikvanD - 13-May-2020, 08:29 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 13-May-2020, 08:46 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door ErikvanD - 13-May-2020, 09:01 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 13-May-2020, 09:12 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 14-May-2020, 05:29 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 14-May-2020, 08:23 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door Fietsbennie - 14-May-2020, 10:45 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door Hoekie - 14-May-2020, 11:49 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 15-May-2020, 08:18 AM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 16-May-2020, 11:02 AM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door Jurrien - 16-May-2020, 11:28 AM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 17-May-2020, 04:10 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 17-May-2020, 05:21 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 18-May-2020, 04:21 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 22-May-2020, 04:52 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door Hoekie - 03-Aug-2020, 11:43 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM