Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kuiten?
#36
Marloes,

Bij fietsen als duursport is het energieverspilling om aan de "trappers" te "trekken". Dan hadden die dingen anders geheten. Voor het hardlopen zou het nut kunnen hebben voor je hamstrings. Maar zeker niet voor je scheenbeenspieren.
De combinatie fietsen/hardlopen maakt je wel een completere sporter, maar niet specifiek een hardloper of wielrenner. Ik heb beide sporten afzonderlijk en in combinatie gedaan, maar mijn beste resultaten als hardloper kwamen toen het fietsen op een laag pitje stond. De loopresultaten kwamen bij specifieke duurlooptrainingen in combinatie met looptechniek. Pose-Running heet dat tegenwoordig. Dan train je je hamstrings vanzelf. Weinig vet en alleen getrainde spieren voor duurloop. Ik zie die Afrikaanse marathonlopers nooit op een fiets trainen, trekkend aan de pedalen.



(20-May-2017, 01:23 PM)gideon schreef: Uuuhm, wat heeft dat met "Kuiten" te maken???? Met klikpedalen schiet ik niet van mijn pedalen af, scheelt mij heel wat schrammen aan scheenbenen en kuiten.....
Met klikpedalen haal je meer energie (trapvermogen) uit je kuitspieren. Deels door een betere afzet bij het trappen. Deels door herstel bij het opgaande been, door meer ontspanning van de kuitspier.

Piet.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Kuiten? - door Escafon - 12-Apr-2017, 01:04 PM
RE: Kuiten? - door Roepers - 12-Apr-2017, 01:54 PM
RE: Kuiten? - door Frank - 12-Apr-2017, 03:38 PM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 12-Apr-2017, 06:59 PM
RE: Kuiten? - door Escafon - 12-Apr-2017, 07:32 PM
RE: Kuiten? - door Roef Veerman - 18-Dec-2017, 02:17 PM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 12-Apr-2017, 08:06 PM
RE: Kuiten? - door Escafon - 16-Apr-2017, 07:45 AM
RE: Kuiten? - door PietV* - 16-Apr-2017, 10:58 AM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 16-Apr-2017, 11:20 AM
RE: Kuiten? - door Escafon - 19-Apr-2017, 07:09 PM
RE: Kuiten? - door michiel - 20-Apr-2017, 08:00 PM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 20-Apr-2017, 08:25 PM
RE: Kuiten? - door PietV* - 21-Apr-2017, 11:24 AM
RE: Kuiten? - door michiel - 21-Apr-2017, 06:05 PM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 21-Apr-2017, 07:01 PM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 21-Apr-2017, 10:18 PM
RE: Kuiten? - door ErikvanD - 19-May-2017, 10:49 AM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 19-May-2017, 11:27 AM
RE: Kuiten? - door ErikvanD - 19-May-2017, 11:39 AM
RE: Kuiten? - door pietermels1979 - 21-May-2017, 10:14 PM
RE: Kuiten? - door Lopopodium - 19-May-2017, 12:21 PM
RE: Kuiten? - door ErikvanD - 19-May-2017, 01:10 PM
RE: Kuiten? - door PietV* - 19-May-2017, 04:54 PM
RE: Kuiten? - door Hans58 - 19-May-2017, 01:37 PM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 19-May-2017, 01:49 PM
RE: Kuiten? - door Roepers - 19-May-2017, 03:50 PM
RE: Kuiten? - door Marloes - 19-May-2017, 04:07 PM
RE: Kuiten? - door ErikvanD - 19-May-2017, 05:13 PM
RE: Kuiten? - door Roepers - 19-May-2017, 05:26 PM
RE: Kuiten? - door PietV* - 19-May-2017, 05:56 PM
RE: Kuiten? - door Lopopodium - 19-May-2017, 09:39 PM
RE: Kuiten? - door PietV* - 20-May-2017, 07:44 AM
RE: Kuiten? - door ErikvanD - 20-May-2017, 10:24 AM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 20-May-2017, 10:37 AM
RE: Kuiten? - door Marloes - 20-May-2017, 11:10 AM
RE: Kuiten? - door gideon - 20-May-2017, 01:23 PM
RE: Kuiten? - door PietV* - 20-May-2017, 01:24 PM
RE: Kuiten? - door ErikvanD - 21-May-2017, 10:27 PM
RE: Kuiten? - door PietV* - 18-Dec-2017, 08:30 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Mijn CHR Carbon High Racer
Een container frames...ZoefZoef — 11:23 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gisteren was het in ...Wim -de roetsende — 11:23 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
En als je dat gaat d...Arend-Jan — 10:45 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Met gas lassen is be...melle z — 10:40 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Ik wil gewoon staal/...Jeroen S — 10:18 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Maar advies blijft, ...melle z — 10:16 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Mijn vader heeft...Hardloper — 09:54 AM
Mijn CHR Carbon High Racer
De status van de f...Wim -de roetsende — 09:27 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Mijn vader heeft e...Wim -de roetsende — 09:24 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Welk materiaal wil j...Hardloper — 09:07 AM
Banden, banden en nog eens banden
4000 vind ik nog...TimSch — 08:43 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Een MIG lasapparaat ...melle z — 08:39 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Uit ervaring kan ik ...Gideonaut — 12:30 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Heel lang geleden he...Jeroen S — 12:16 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Op het werk is de ko...Jeroen S — 11:51 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
De status van de fra...liggende daan — 11:42 PM
Marco's ligfietstochten
Ook mijn laatste ont...Roepers — 09:10 PM