Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Druk, druk en nog eens druk.
#1
Die banden zijn best leuk, maar je moet ze ook op druk weten te houden!

Ik vind dat in mijn quest vrij onhandig, op zijn zachts gezegd.

Of de quest op de zijkant, of diep door de knieen. Dat zijn de twee manieren tot nu toe. Ik heb er nu nog een gevonden (initieel alleen op het achterwiel):
[Afbeelding: iH6TRQg.png]

Ik heb de sensor eerst maar even op het achterwiel gezet, hij werkt goed. Wist meteen dat ik mijn achterwiel op moet pompen. 

Er ontsnapt ietwat lucht tijdens de montage, maar dat kan je oplossen door je band net wat harder op te pompen.
[Afbeelding: 59208eab-06ce-4056-9f06-2b30f8cc7992.jpg.webp]

Nu is het zaak om de binnenbanden voor te vervangen met het autobanden type ventiel (schrader?) 

Hij kan meten tot 13 bar, dus ik ga hem ook gebruiken voor de achterdemper. Die staat op 7 bar. Het luchtvolume van de achterdemper is wel erg laag, dus ik zal naar ruim 8 bar moeten pompen voor ik de sensor er op probeer te schroeven, zodat de werkdruk op 7 bar komt. 

Nuttig gereedschapje. De app geeft alarm boven 3 bar, dus als ik zin heb (en vooral tijd), kan ik zelf wat doen qua app-ontwikkeling om deze nuttig te maken voor mijn gebruik: https://codeberg.org/Freeyourgadget/TpmsMonitor Dan kan ik gewoon een alarm laten afgaan als het te laag is, ipv dat ik er contant naar moet kijken. Ik zou zelfs wat kunnen programmeren voor de Raspberry Pi die in mijn garage staat voor de 3D printer. Dan kan ik zelfs op afstand (via Internet) een alarmpje krijgen (of een mailtje ofzo) over de druk in mijn banden. Techniek dient de mens.

Trouwens geeft de sensor ook nog twee andere stukjes data mee:
1. De temperatuur
2. Het voltage van de interne knoopcel.

Kunnen we ook vast nog wel wat mee ;-)
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 13-May-2020, 08:02 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door ErikvanD - 13-May-2020, 08:29 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 13-May-2020, 08:46 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door ErikvanD - 13-May-2020, 09:01 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 13-May-2020, 09:12 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 14-May-2020, 05:29 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 14-May-2020, 08:23 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door Fietsbennie - 14-May-2020, 10:45 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door Hoekie - 14-May-2020, 11:49 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 15-May-2020, 08:18 AM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 16-May-2020, 11:02 AM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door Jurrien - 16-May-2020, 11:28 AM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 17-May-2020, 04:10 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 17-May-2020, 05:21 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 18-May-2020, 04:21 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door campr23 - 22-May-2020, 04:52 PM
RE: Druk, druk en nog eens druk. - door Hoekie - 03-Aug-2020, 11:43 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM