Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kuiten?
#26
(19-May-2017, 01:10 PM)ErikvanD schreef: Op mijn gewone fietsen gebruik ik klikpedalen, op de ligfiets nog niet. Heb al wel een setje liggen maar ze nog niet gemonteerd. Ik vraag me af of dat verschil gaat maken omdat je benen er dan niet "af kunnen vallen".
Op een ligfiets maakt klikpedalen veel uit. Je hoeft geen energie meer te steken in de posities houden van de voeten op de pedalen. Maar ook kun je de druk van de voet op het opgaande pedaal volledig wegnemen, waardoor de druk op het neergaande pedaal efficiënter wordt. Ook de doorbloeding van de beenspieren wordt bevorderd als de spieren zich elke omwenteling even kunnen ontspannen.

"Trekken" aan het opgaande pedaal is niet zinvol. De quadriceps en de kuitspieren zijn de spieren voor de beenstrekking en leveren netto meer efficiëntie dan de hamstrings.

Piet.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Kuiten? - door Escafon - 12-Apr-2017, 01:04 PM
RE: Kuiten? - door Roepers - 12-Apr-2017, 01:54 PM
RE: Kuiten? - door Frank - 12-Apr-2017, 03:38 PM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 12-Apr-2017, 06:59 PM
RE: Kuiten? - door Escafon - 12-Apr-2017, 07:32 PM
RE: Kuiten? - door Roef Veerman - 18-Dec-2017, 02:17 PM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 12-Apr-2017, 08:06 PM
RE: Kuiten? - door Escafon - 16-Apr-2017, 07:45 AM
RE: Kuiten? - door PietV* - 16-Apr-2017, 10:58 AM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 16-Apr-2017, 11:20 AM
RE: Kuiten? - door Escafon - 19-Apr-2017, 07:09 PM
RE: Kuiten? - door michiel - 20-Apr-2017, 08:00 PM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 20-Apr-2017, 08:25 PM
RE: Kuiten? - door PietV* - 21-Apr-2017, 11:24 AM
RE: Kuiten? - door michiel - 21-Apr-2017, 06:05 PM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 21-Apr-2017, 07:01 PM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 21-Apr-2017, 10:18 PM
RE: Kuiten? - door ErikvanD - 19-May-2017, 10:49 AM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 19-May-2017, 11:27 AM
RE: Kuiten? - door ErikvanD - 19-May-2017, 11:39 AM
RE: Kuiten? - door pietermels1979 - 21-May-2017, 10:14 PM
RE: Kuiten? - door Lopopodium - 19-May-2017, 12:21 PM
RE: Kuiten? - door ErikvanD - 19-May-2017, 01:10 PM
RE: Kuiten? - door PietV* - 19-May-2017, 04:54 PM
RE: Kuiten? - door Hans58 - 19-May-2017, 01:37 PM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 19-May-2017, 01:49 PM
RE: Kuiten? - door Roepers - 19-May-2017, 03:50 PM
RE: Kuiten? - door Marloes - 19-May-2017, 04:07 PM
RE: Kuiten? - door ErikvanD - 19-May-2017, 05:13 PM
RE: Kuiten? - door Roepers - 19-May-2017, 05:26 PM
RE: Kuiten? - door PietV* - 19-May-2017, 05:56 PM
RE: Kuiten? - door Lopopodium - 19-May-2017, 09:39 PM
RE: Kuiten? - door PietV* - 20-May-2017, 07:44 AM
RE: Kuiten? - door ErikvanD - 20-May-2017, 10:24 AM
RE: Kuiten? - door Wim -de roetsende - 20-May-2017, 10:37 AM
RE: Kuiten? - door Marloes - 20-May-2017, 11:10 AM
RE: Kuiten? - door gideon - 20-May-2017, 01:23 PM
RE: Kuiten? - door PietV* - 20-May-2017, 01:24 PM
RE: Kuiten? - door ErikvanD - 21-May-2017, 10:27 PM
RE: Kuiten? - door PietV* - 18-Dec-2017, 08:30 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Mijn CHR Carbon High Racer
Een container frames...ZoefZoef — 11:23 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gisteren was het in ...Wim -de roetsende — 11:23 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
En als je dat gaat d...Arend-Jan — 10:45 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Met gas lassen is be...melle z — 10:40 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Ik wil gewoon staal/...Jeroen S — 10:18 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Maar advies blijft, ...melle z — 10:16 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Mijn vader heeft...Hardloper — 09:54 AM
Mijn CHR Carbon High Racer
De status van de f...Wim -de roetsende — 09:27 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Mijn vader heeft e...Wim -de roetsende — 09:24 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Welk materiaal wil j...Hardloper — 09:07 AM
Banden, banden en nog eens banden
4000 vind ik nog...TimSch — 08:43 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Een MIG lasapparaat ...melle z — 08:39 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Uit ervaring kan ik ...Gideonaut — 12:30 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Heel lang geleden he...Jeroen S — 12:16 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Op het werk is de ko...Jeroen S — 11:51 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
De status van de fra...liggende daan — 11:42 PM
Marco's ligfietstochten
Ook mijn laatste ont...Roepers — 09:10 PM