Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
12 speed op een Quest.
#21
Dat zeg je wel erg stellig. Hoe kom je aan die wijsheid?
Als ik logisch nadenk: je houding op een ligfiets is heel anders dan op een bukfiets. En dus zou het wel degelijk uitmaken. Want je wil dat op het moment dat je het gunstigste kracht kunt zetten, de ketting op het hoogste punt van de ovaal loopt. En dat is erg afhankelijk van je houding.

Weetjewat? Ik ga het even schetsen.

[Afbeelding: z3MjdlQ.png]

Zo. Ik heb twee willekeurige foto's van google gepakt.

Geel is ongeveer je been, blauw is de trekkende ketting. Je ziet dat er een groot verschil in hoek zit.
En ik zou zeggen dat dat hoekverschil hetzelfde verschil is waarmee je ovalen tandwiel gemonteerd moet zitten.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
12 speed op een Quest. - door campr23 - 17-Apr-2020, 08:36 AM
RE: 12 speed op een Quest. - door ErikvanD - 17-Apr-2020, 09:27 AM
RE: 12 speed op een Quest. - door Wim -de roetsende - 17-Apr-2020, 10:20 AM
RE: 12 speed op een Quest. - door PietV* - 17-Apr-2020, 10:21 AM
RE: 12 speed op een Quest. - door Roepers - 17-Apr-2020, 03:24 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door Niels van der Wal - 17-Apr-2020, 05:56 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door Fietsbennie - 17-Apr-2020, 05:15 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door PietV* - 17-Apr-2020, 08:10 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door ErikvanD - 17-Apr-2020, 09:44 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door campr23 - 20-Apr-2020, 04:46 AM
RE: 12 speed op een Quest. - door ErikvanD - 20-Apr-2020, 07:20 AM
RE: 12 speed op een Quest. - door Roepers - 20-Apr-2020, 08:35 AM
RE: 12 speed op een Quest. - door campr23 - 20-Apr-2020, 11:33 AM
RE: 12 speed op een Quest. - door ErikvanD - 20-Apr-2020, 12:25 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door Roepers - 20-Apr-2020, 06:44 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door campr23 - 21-Apr-2020, 10:01 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door campr23 - 22-Apr-2020, 04:49 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door Roepers - 22-Apr-2020, 05:36 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door Wim -de roetsende - 22-Apr-2020, 09:32 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door PietV* - 23-Apr-2020, 12:02 AM
RE: 12 speed op een Quest. - door Jurrien - 23-Apr-2020, 08:55 AM
RE: 12 speed op een Quest. - door PietV* - 23-Apr-2020, 09:47 AM
RE: 12 speed op een Quest. - door Roepers - 23-Apr-2020, 10:01 AM
RE: 12 speed op een Quest. - door PietV* - 23-Apr-2020, 10:20 AM
RE: 12 speed op een Quest. - door Wim -de roetsende - 23-Apr-2020, 10:03 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door PietV* - 23-Apr-2020, 10:59 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door Jurrien - 24-Apr-2020, 08:18 AM
RE: 12 speed op een Quest. - door PietV* - 24-Apr-2020, 09:23 AM
RE: 12 speed op een Quest. - door Wim -de roetsende - 24-Apr-2020, 06:07 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door campr23 - 24-Apr-2020, 06:55 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door campr23 - 25-Apr-2020, 08:45 AM
RE: 12 speed op een Quest. - door campr23 - 25-Apr-2020, 02:01 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door Bart Verbeek - 25-Apr-2020, 09:16 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door campr23 - 25-Apr-2020, 09:34 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door Roepers - 25-Apr-2020, 09:36 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door campr23 - 25-Apr-2020, 09:51 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door campr23 - 04-Jun-2020, 05:03 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door Fietsbennie - 04-Jun-2020, 07:31 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door campr23 - 07-Sep-2020, 09:53 AM
RE: 12 speed op een Quest. - door 365cycle - 07-Sep-2020, 12:20 AM
RE: 12 speed op een Quest. - door Burley1979 - 10-Sep-2020, 02:52 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door campr23 - 10-Sep-2020, 04:15 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door Burley1979 - 10-Sep-2020, 04:39 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door Peter de Rond - 23-Dec-2020, 11:22 PM
RE: 12 speed op een Quest. - door vdkraats - 11-Jan-2021, 06:41 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM