28-Mar-2020, 11:02 AM
Sportief zijn heb ik jaren gelden achter me gelaten. Heb me gericht op vitaliteit. Beide woorden kennen brede begrippen, maar vitaliteit past beter bij mijn gezonde leefwijze.
De speed-pedelec zal nooit een concurrent worden van de ligfiets. Dat ding is een bromfiets, waarbij het ondersteunend vermogen niet meer mag bedragen dan 80% van het totale vermogen. Dus minimaal 20% erbij trappen.
Sinds deze bromfiets (45 km/h) de regels van bromfietsen moeten volgen, de helmplicht geldt en strak staat afgesteld maximaal 45 km/h, is het geen concurrent meer. 45 km/h is te laag voor een vlotte en veilige snelheid tussen het overig verkeer en bij file in de steden ben je de klos.
De elektrische ondersteunde fiets, ook wel E- bike, des te meer. Geen rijbewijs-, leeftijdsgrens-, en WAM verzekeringsplicht. Zoals Wim al schreef: "Meer Meters Met Minder Moeite" geldt ook voor de E-bike. En 60 plussers, die nooit op een ligfiets hebben gereden, stappen zeer zelden op een ligfiets.
De vernieuwingen aan tweewielige fietsen en -ligfietsen zijn niet te verwachten. Wat tierelantijntjes en dat houdt het wel op. Maar ik verwacht wel dat een jongere groep bewuste mensen gaat kiezen voor de ligfiets in al zijn vormen en uitvoeringen.
Of leveranciers deze crisis gaan overleven hangt af van overheidssteun.
De speed-pedelec zal nooit een concurrent worden van de ligfiets. Dat ding is een bromfiets, waarbij het ondersteunend vermogen niet meer mag bedragen dan 80% van het totale vermogen. Dus minimaal 20% erbij trappen.
Sinds deze bromfiets (45 km/h) de regels van bromfietsen moeten volgen, de helmplicht geldt en strak staat afgesteld maximaal 45 km/h, is het geen concurrent meer. 45 km/h is te laag voor een vlotte en veilige snelheid tussen het overig verkeer en bij file in de steden ben je de klos.
De elektrische ondersteunde fiets, ook wel E- bike, des te meer. Geen rijbewijs-, leeftijdsgrens-, en WAM verzekeringsplicht. Zoals Wim al schreef: "Meer Meters Met Minder Moeite" geldt ook voor de E-bike. En 60 plussers, die nooit op een ligfiets hebben gereden, stappen zeer zelden op een ligfiets.
De vernieuwingen aan tweewielige fietsen en -ligfietsen zijn niet te verwachten. Wat tierelantijntjes en dat houdt het wel op. Maar ik verwacht wel dat een jongere groep bewuste mensen gaat kiezen voor de ligfiets in al zijn vormen en uitvoeringen.
Of leveranciers deze crisis gaan overleven hangt af van overheidssteun.