Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Stevig zijwind op je velomobiel
#11
(13-Dec-2019, 07:28 PM)Hoekie schreef: Zal dan een andere naam hebben. Het gaat om dat de wind niet zo zeer tegen een rond voorwerp duwt, maar er aan trekt.
Meer info over de stormstrip: https://www.velomobielonderdelen.nl/cate...stormstrip

Hoekie, je houdt me scherp. Ik moest direct denken aan die vijf stroken op de schaatspakken van de wedstrijdrijders en aan de putjes in een golfbal. Verstoring van een gelamineerde luchtstroom houdt die stroming beter vast en geeft minder turbulentie achter de kuiten en achter het hoofd van de schaatser. Zo ook aan de achterzijde van de golfbal. Minder turbulentie is minder onderdruk, met gevolg een kleiner luchtdrukverschil tussen de loef- en lijzijde.

Auto's met een golfbal patroon op specifieke delen van de carrosserie ondervinden ook minder luchtweerstand en gaan wat zuiniger om met brandstof. Maar de klanten vinden de duizenden putjes in de lak niet mooi. Lastig te poetsen Big Grin .

https://www.volkskrant.nl/de-gids/ribbel...~b805f1f0/
https://www.quest.nl/mens/sport/a2561092...s-golfbal/
https://www.autoblog.nl/archive/2007/04/...d-en-autos
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Stevig zijwind op je velomobiel - door GertBr - 12-Dec-2019, 01:55 PM
RE: Stevig zijwind op je velomobiel - door Frutsel - 12-Dec-2019, 05:20 PM
RE: Stevig zijwind op je velomobiel - door ErikvanD - 12-Dec-2019, 05:28 PM
RE: Stevig zijwind op je velomobiel - door Lopopodium - 12-Dec-2019, 09:44 PM
RE: Stevig zijwind op je velomobiel - door GertBr - 12-Dec-2019, 11:29 PM
RE: Stevig zijwind op je velomobiel - door PietV* - 13-Dec-2019, 09:03 AM
RE: Stevig zijwind op je velomobiel - door Hoekie - 13-Dec-2019, 12:58 PM
RE: Stevig zijwind op je velomobiel - door PietV* - 13-Dec-2019, 03:38 PM
RE: Stevig zijwind op je velomobiel - door Hoekie - 13-Dec-2019, 07:28 PM
RE: Stevig zijwind op je velomobiel - door PietV* - 14-Dec-2019, 08:47 AM
RE: Stevig zijwind op je velomobiel - door Hoekie - 14-Dec-2019, 02:01 PM
RE: Stevig zijwind op je velomobiel - door Roef Veerman - 15-Dec-2019, 08:13 PM
RE: Stevig zijwind op je velomobiel - door GertBr - 16-Dec-2019, 12:09 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM
Kilometer topic
Op vrijdag naar Dr...365cycle — 12:07 PM