Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Broek voor kou
#12
(01-Nov-2019, 02:36 PM)Jurrien schreef:
(01-Nov-2019, 02:27 PM)PietV* schreef: Belangrijk blijft je kerntemperatuur. Romp, hals en hoofd. Een onbeschermd hoofd verliest circa 10 % van je totale warmteverlies bij een onbeschermd lijf. Een fietshelm geeft nog meer afkoeling door de speciaal gevormde luchtsleuven. Een helmmuts is erg praktisch.
Ik draag Crivit lange winter hardloopbroeken van de Lidl. Goedkoop en goed. Dus beste koop.

https://www.lidl-shop.nl/CRIVIT-Heren-ha...p100247141#

Bij extreme kou draag ik daar een lange thermo-onderbroek onder.

Kijk aan, goede tip. Tot welke minimale temperatuur gebruik je deze?
En welke minimale temperatuur van deze broek + thermo-onderbroek?
Welk merk thermo-onderbroek?
Zo veel vragen!

Dat hangt mede van de gevoelstemperatuur af. Het is een groot verschil bij windstil weer, zon en min 5 of vochtig weer, windkracht 4 en plus 2 graden. Wind met een hoge relatieve luchtvochtigheid beperken de isolatiewaarde van je thermokleding. Laagjes kleding met droge lucht er tussen doet wonderen. Bij regen en wind is membraan kleding aan te raden i.c.m. overschoenen.

Ik ken geen temperatuur waarbij ik niet kan fietsen. Thermo onderkleding wordt nauwsluitend op het lijf gedragen en valt vaak krap uit. Op de fiets past één maat groter dan normaal vaak beter. Of een VM gaan rijden. Smile

https://www.lidl-shop.nl/search?text=CRI...=not_found
https://www.decathlon.nl/browse/c0-boeti..._/N-gycnue
https://www.decathlon.nl/p/fietsoverscho...68&c=ZWART
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Broek voor kou - door Jurrien - 31-Oct-2019, 10:02 PM
RE: Broek voor kou - door ErikvanD - 31-Oct-2019, 10:43 PM
RE: Broek voor kou - door Jurrien - 01-Nov-2019, 02:26 PM
RE: Broek voor kou - door Niels van der Wal - 01-Nov-2019, 05:24 PM
RE: Broek voor kou - door GertBr - 31-Oct-2019, 11:15 PM
RE: Broek voor kou - door Niels van der Wal - 01-Nov-2019, 10:04 AM
RE: Broek voor kou - door PietV* - 01-Nov-2019, 02:27 PM
RE: Broek voor kou - door Jurrien - 01-Nov-2019, 02:36 PM
RE: Broek voor kou - door PietV* - 02-Nov-2019, 09:42 AM
RE: Broek voor kou - door Frutsel - 01-Nov-2019, 03:56 PM
RE: Broek voor kou - door Fietsbennie - 01-Nov-2019, 05:50 PM
RE: Broek voor kou - door ErikvanD - 01-Nov-2019, 05:58 PM
RE: Broek voor kou - door Wim -de roetsende - 03-Nov-2019, 05:43 PM
RE: Broek voor kou - door zeeuwwindje - 04-Nov-2019, 07:03 PM
RE: Broek voor kou - door PietV* - 04-Nov-2019, 08:41 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
wat ze zeggen
Vanochtend kwam een ...De tovenaar — 12:59 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ho...SnoekL#35 — 12:51 PM
Banden, banden en nog eens banden
Regelmatig van kant ...LigfietsWilsum — 12:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... omdat ik er acht...datakneder — 12:09 PM
Banden, banden en nog eens banden
Toch even dit plaatj...TimSch — 11:57 AM
wat ze zeggen
Ik moest nog wel e...Hardloper — 10:50 AM
Mijn CHR Carbon High Racer
"M5 heeft nog e...liggende daan — 10:43 AM
wat ze zeggen
Ik hoorde laatst ee...Arend-Jan — 07:39 AM
wat ze zeggen
"bent u atleet?...365cycle — 01:43 AM
Milan 4.2
Het is een enorme kl...Jeroen S — 11:26 PM
Milan 4.2
Update bij de buren ...Arend-Jan — 10:35 PM
Medeliggers onderweg
M'n vrouw wilde ook ...Jeroen S — 10:33 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Er zijn ook wel ande...Jeroen S — 10:32 PM
wat ze zeggen
Op de vraag of die e...Jeroen S — 10:22 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Haha, ik reken mezel...EnriceV82 — 10:04 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Zie ook hier.melle z — 07:12 PM
Medeliggers onderweg
Ik ben wel eens la...Wim -de roetsende — 06:35 PM