Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beslagen spiegels en windscherm
#5
Het idee van Fietsbennie is zo gek nog niet. Tandpasta bevat zeep, en zeep verlaagt de oppervlaktespanning van water. In plaats van dat een heleboel kleine druppeltjes (condens) het zicht belemmeren, ontstaat er een waterfilm waar je goed doorheen kunt kijken.

De angst voor het schuurmiddel in tandpasta door Gertbr is terecht. Maar aangezien dit zo fijn is dat ermee gepolijst kan worden, wordt het oppervlak er niet troebel van. Maar het haalt natuurlijk wel de coating van je bril.

Je kunt in plaats daarvan gewoon zeep gebruiken. Vroegâh, voor de tijd van de airconditioning, smeerde ik de voorruit van mijn auto in met groene zeep. Aan de binnenkant tegen condens, aan de buitenkant tegen druppelvorming. Dat moest natuurlijk wel om de paar buien herhaald worden.
Ik heb altijd gelijk. Want als ik geen gelijk heb verander ik mijn mening.  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle


Berichten in dit topic
Beslagen spiegels en windscherm - door GertBr - 20-Sep-2019, 10:00 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door Fietsbennie - 20-Sep-2019, 10:24 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door GertBr - 20-Sep-2019, 10:48 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door GertBr - 21-Sep-2019, 09:20 AM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door Lopopodium - 20-Sep-2019, 10:37 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door Bart Verbeek - 21-Sep-2019, 06:13 AM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door 365cycle - 14-Oct-2020, 11:31 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door PietV* - 21-Sep-2019, 07:26 AM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door Hoekie - 21-Sep-2019, 12:03 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door amararock - 21-Sep-2019, 12:33 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door Frutsel - 21-Sep-2019, 05:35 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door Roef Veerman - 21-Sep-2019, 11:09 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door GertBr - 25-Nov-2019, 07:15 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door berth9999 - 14-Oct-2020, 10:23 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door Bart Verbeek - 25-Nov-2019, 08:31 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door GertBr - 25-Nov-2019, 08:40 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door Fietsbennie - 25-Nov-2019, 09:11 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door GertBr - 15-Oct-2020, 09:47 AM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door berth9999 - 16-Oct-2020, 11:30 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door 365cycle - 17-Oct-2020, 12:16 AM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door berth9999 - 17-Oct-2020, 12:14 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door berth9999 - 22-Oct-2020, 11:49 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door Bart Verbeek - 17-Oct-2020, 12:31 AM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door 365cycle - 17-Oct-2020, 08:48 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door Coen__ - 17-Oct-2020, 10:06 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door Bart Verbeek - 17-Oct-2020, 10:22 PM
RE: Beslagen spiegels en windscherm - door PietV* - 18-Oct-2020, 08:17 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Milan 4.2
Even kijken of dit w...Arend-Jan — 10:37 AM
Medeliggers onderweg
In een tochtje van 1...Lopopodium — 11:27 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Niels van der Wal — 09:13 PM
Kilometer topic
Na mijn retourtje Cl...TimSch — 07:49 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet ni...Bobslee — 07:26 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de teru...Willeke_IGKT — 07:18 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de terugr...Hoekie — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gezien ik buiten nie...Gideonaut — 05:26 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet...Wim -de roetsende — 05:24 PM
Milan 4.2
Nu wel te zien en di...Willeke_IGKT — 04:05 PM
Milan 4.2
Bedankt, weet niet w...Arend-Jan — 03:29 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje...Willeke_IGKT — 02:49 PM
Kilometer topic
Je rijdt ineens ser...Willeke_IGKT — 02:34 PM
Milan 4.2
Leuk lamineerklusje....Arend-Jan — 01:46 PM
Kilometer topic
Mei was een maand me...Bobslee — 12:43 PM
Kilometer topic
Op zaterdag is er ...Hardloper — 12:20 PM
Medeliggers onderweg
Ik hoop hoe dan ook ...Hardloper — 12:12 PM