29-Aug-2019, 08:29 PM
(29-Aug-2019, 03:27 PM)ErikvanD schreef: @Piet: Wat bedoel je met duurdere kettingwielen voor een kleiner achterwiel? Mijn trike heeft een doodnormaal kettingwiel voor en een standaard cassette achter. Mijn Shockproof heeft wel een extra groot kettingwiel voor (maar dat gebruik ik eigenlijk nooit). Voor de rest een normale compact crank.
Ik heb niet zo'n beste ervaring met de rechtheid/laskwaliteit van de stalen KMX frames... Heb nog twee gloednieuwe kromme exemplaren in de werkplaats liggen... De aluminium Venom frames zijn stukken beter. Waarschijnlijk gelast door een andere lasser of in een andere fabriek...
Mijn Alleweder , met 20" achterwiel, heeft een 65 tands aluminium kettingwiel (voorblad). Kostte toen 100 gulden meerprijs. Anders een was een Sachs Centera 3x7 naaf noodzakelijk a 295 gulden meerprijs. Achter reed ik met een 7 speed cassette 12 - 28. Maar de stappen in de vlakke polder waren te groot. Nu rij ik met een 8 speed cassette 12 - 25. Dat geeft meer keuze en kleinere stappen op kruissnelheid. Kom je gemakkelijker op de 40 km/h.
Strakke frames is een zaak van nauwkeurig zagen en een goede stalen mal, waarin alle losse framedelen worden gefixeerd. Van achtervork tot neuspijp tot de fusees.