Cruciaal zijn de standaard onderdelen die bij honderdduizenden in serie gemaakt worden. Wil je een trike of VM goed laten sporen, dan vereist dat extra aandacht. Wielvlucht, KPI, caster, schuurstraal en het Ackermann principe moeten tijdens robuust rijden gewaarborgd blijven en waar nodig, na te stellen zijn. https://www.mvwautotechniek.nl/wielgeometrie/
Kleiner achterwiel dan ETRTO 559 (26") leidt tot duurdere kettingwielen. Drie wielen, waarvan 2 enkelzijdig zijn opgehangen, kosten meer. Fietsen op drie wielen moeten een vastzetinrichting (parkeerrem) hebben. Ook de wielen van een trike moeten wat zwaarder worden uitgevoerd. Een trike verkant niet in bochten en de wielen worden zwaarder op flex belast. Enzovoort.
Ik heb ook een lichte voorkeur voor tweewielers en vind de M5 M racer met Tail Bag een fantastische ligfiets.
Kleiner achterwiel dan ETRTO 559 (26") leidt tot duurdere kettingwielen. Drie wielen, waarvan 2 enkelzijdig zijn opgehangen, kosten meer. Fietsen op drie wielen moeten een vastzetinrichting (parkeerrem) hebben. Ook de wielen van een trike moeten wat zwaarder worden uitgevoerd. Een trike verkant niet in bochten en de wielen worden zwaarder op flex belast. Enzovoort.
Ik heb ook een lichte voorkeur voor tweewielers en vind de M5 M racer met Tail Bag een fantastische ligfiets.