(05-Oct-2026, 01:00 PM)benparke schreef: Waar heb je de prijzen vandaan?Van de Katanga-site
(05-Oct-2026, 01:00 PM)benparke schreef: De basisprijs inclusief btw voor een WAW is € 9.479.Voor een full carbon versie: 408 euro extra. 9.479 + 408 = € 9.887.
(04-Oct-2026, 11:58 AM)Ik schreef: Na de recente prijsverhogingen van de Buelk en de Snoekjes is de Tuna de goedkoopste nieuwe full carbon velomobile.Natuurlijk kan je een carbon Tuna vergelijken met een glasvezel WAW en een glasvezel of aluminium alleweder, maar dan wordt het wel appels met peren vergelijken.
Een WAW is een paar tientjes duurder, daarna is het verschil ineens meer dan 1000 euro.
M'n vroegere carbon Milan GT en m'n huidige glasvezel Milan GT zijn een wereld van verschil. Hetzelfde geldt voor m'n vroegere (maar vrij late) glasvezel Quest en de carbon Quest die ik daarna weleens reed; het klinkt anders, trapt anders, is anders. Vermoedelijk ken je zelf de glasvezel Bülk4More ook erg goed, die is zelfs met de modernste productietechnieken 25% zwaarder dan een vergelijkbare Urban.
(05-Oct-2026, 01:00 PM)benparke schreef: De basisprijs van een Tuna is € 9.800. Wat bij de basisprijs is inbegrepen, verschilt per model. De WAW wordt bijvoorbeeld standaard geleverd met een toer-kap; bij de Tuna kost dit € 695 extra. Ook de standaardversnelling verschilt. De WAW is tegen meerprijs verkrijgbaar met achtervering, terwijl de Tuna dit standaard heeft.De uitrusting verschilt inderdaad. Er zijn zat Tuna-rijders die geen toerkap hebben, ikzelf gebruik 'm eigenlijk vooral tijdens races. Achtervering weglaten bij een snelle velomobiel vind ik vanuit het oogpunt van veiligheid niet de beste keuze, zeker voor een onervaren rijder.
(05-Oct-2026, 01:00 PM)benparke schreef: De Tuna is niet het goedkoopste model.Dat schreef ik ook nergens. In ieder geval niet zonder duidelijk te stellen dat we appels met appels moeten vergelijken.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.