(23-Aug-2026, 11:17 AM)benparke schreef: Het gewichtsverschil ...
Een nieuwe MK1, 4more en Urban op de weegschaal gehad bij de dealer. December vorig jaar. Gewogen samen met persoon. Een keer met mij en een keer met hem. Als ook simpelweg met één hand optillen. Die van een Distance heb ik via (PM) van het Duitse forum. Bij keuze MK1 waren de cijfers van de Distance al aan me gegeven voordat algemeen bekend werd dat de Distance er aan kwam.
Resultaat: Het verschil in gewicht MK1 naar Urban was kleiner dan tussen een Urban en 4 more. Dat laatste was aanzienlijk. Meerdere kilo's. Ook duidelijk met de hand voelbaar. Een nihil verschil? Ammehoela. En dat met een zwaarder 28" achterwiel in de MK1 en Urban. Voor mij verder niet meer interessant. Het was wel duidelijk. Ook acceleratie en klimmen voelde top tijdens de proefrit. Feitelijk ~ een bredere MK1 met open wielkasten zonder de bodem lengteversteviging.
Onze beide conclusies waren duidelijk, zo groot waren de verschillen. Daar gaat je geloofwaardigheid wat mij betreft, helaas.
Het praktische verschil tussen een MK1/Race en Distance is helemaal niet zo groot. Ik merk het notabene zelf met de MK1 en Urban. Het praktisch verschil tussen een MK1/Race en een Snoek, ja, dan kan je wel 'een drama' maken.
(23-Aug-2026, 12:03 PM)Roepers schreef: Ze zullen hooguit een deel van de markt hebben en het is zelfs de vraag of zij de grootste zullen zijn. De dagen dat zijn de velombielmarkt beheersten, liggen dan defiiniet achter hen. Een krimpende markt en verlies van marktaandeel is helemaal een moeilijk verhaal.
Zoals het er naar uitziet zal het nooit meer zo groot worden als wat het op z'n max geweest is. VMW zou nog kunnen schalen, maar verder is mijn en zoals ik lees op het Duitse forum, verwachting dat het terug naar 2/3 man/vrouw bedrijven gaat.