Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Velomobiles World dumpt Alpha, Milaan en Tuna-productive
(22-Aug-2026, 01:46 PM)benparke schreef: ..Alle drie de Urbans die ik had..

Je had nog de oude deels alu Urban hè. De Urban is full carbon geworden. Ook bij de Urban is geleerd en verbeterd. Inclusief 28" achterwiel.
Af en toe lijkt er een ondertoon van oud zeer...wellicht niet express, maar toch.
In de vergelijkingen tot nu toe, beide powermeter en speedsensor, is het verschil merkbaar bij snelheden van 40+ en tegen de wind in. Ik schrijf dit toe aan de open wielkasten en de breedte, niet zozeer aan verschil in stijfheid. De MK1 is weer meerdere malen genoemd als stijver dan een Distance. Hosen staan op de wenslijst, maar laat mijn zoon eerst maar eens meer conditie opbouwen. Geholpen doordat beide volwassen versies zijn, zou het zo maar kunnen dat dit onze laatste nieuwe velomobielen zijn.

Eens.

Uiteraard. Dat lijkt goed te komen.

(22-Aug-2026, 03:12 PM)Gideonaut schreef: Waar ik me zorgen om maak is dat de kennis verloren gaat, gaan die mallen een container in voor de komende 20 jaar omdat niemand de ruimte/Financiën of kennis heeft om het op te pakken? Of krijgen we weer een Velotilt situatie waar alles naar een ander land gaat naar een frikandel met een grote mond en uiteindelijk 0 resultaat?

Koffiedik kijken en vertrouwen houden. Ik heb er wel vertrouwen in. Mede gezien de ervaring met nog oudere modellen.

(22-Aug-2026, 03:12 PM)Gideonaut schreef: Het Duitse forum is iets actiever en het lijkt erop dat meneer DF ondanks zijn beperking geen zin heeft om de handdoek in re ring te gooien maar van wat ik begreep gaat hij weer een nieuwe velomobiel ontwerpen in plaats van de bestaande reeks oppakken?

Ik lees: beide

(22-Aug-2026, 03:12 PM)Gideonaut schreef: Ik heb totaal geen ervaring met de Bülk, is het echt een opvolger/doorontwikkeling van de Milan?

In productie, zeer zeker. In ontwikkeling, ligt het er aan wat jij van een velomobiel wenst. Alleen zal bij Milan de keuze voor een tweede hands zijn.
Of overstappen naar een ander merk. De Bülks hier zijn opvolgers van een ander merk. Ik denk dat een velonaut niet zozeer naar een model als opvolger/doorontwikkeling kijkt, maar naar wat hij zij wil en dan kan een switch van merk een hele logische zijn.
Antwoord }

Berichten in dit topic
RE: Velomobiles World dumpt Alpha, Milaan en Tuna-productive - door Hoekie - 22-Aug-2026, 04:58 PM

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
... omdat ik een spe...datakneder — 05:24 PM
Ervaringen met de Tuna
In een ander onderwe...Atrike — 04:43 PM
Ervaringen met de Tuna
Elk nadeel heb z'n...benparke — 01:00 PM
Ritjes van Atrike
Fraaie Tuna! Gefelic...365cycle — 12:02 PM
LEL 2026