7 uren geleden
Blij omdat de QV terug normaal rijdt, de laatste maanden had ie in bepaalde versnellingen kuren (de 6de en 10de versnelling werden de 6,1 en 10,1de versnelling waarbij de 6de nogal dikwijls wordt gebruikt). Ik wijtte dat aan het feit dat het contragewicht van de derailleur was afgebroken en slijtage van de derailleur zelf (die al 125000 km meegaat), maar afgelopen week heb ik de echte oorzaak aangepakt. Een fiepend geluid in bochten met hogere G-krachten deed me vermoeden dat de assen konden schuiven en dat bleek inderdaad zo te zijn. Dus beide ashelften zoveel mogelijk terug centraal geduwd en de klemmen dan terug juist gezet. Nu is zowel dat geluid als het vervelende gedrag in die versnellingen opgelost
Een eerdere verdachte voor dat geluid was de panhard stang, die had ook speling aan de kant van de box rond het achterframe, maar dat hielp toen niet.
Ook blij omdat mijn Fujin ook een stukje sneller geworden is nu ik de marathon+ en de vredestein perfect moiree heb ingeruild voor CCU's, dat scheelt toch alweer een 2 km/h op de gemiddelde snelheid
Een eerdere verdachte voor dat geluid was de panhard stang, die had ook speling aan de kant van de box rond het achterframe, maar dat hielp toen niet.Ook blij omdat mijn Fujin ook een stukje sneller geworden is nu ik de marathon+ en de vredestein perfect moiree heb ingeruild voor CCU's, dat scheelt toch alweer een 2 km/h op de gemiddelde snelheid