, 08:03 AM
Het is een klein beetje vreemd, dat natuurgebied. Op het eerste gezicht lijkt het erg veel op gewone uiterwaarden, met 1,5 weg. Er ligt echter een dode rijnarm in, met nog wat meer water en een soort van moerasbos. In die U bocht staat ook bos, en zijn een aantal vogelkijkhutten. Er loopt een doodlopende straat een eind dat stuk in. De halve weg. Soms laten ze bij hoog water ook een deel van het gebied weer onderlopen, maar daar zul je nu niks van zien. Wel wat achtergebleven poelen, wat voor bepaalde vogels ook weer interessant is. Bij het naturforum is een kleine educatieve tentoonstelling, kun je op de electriciteitstoren klimmen als die open is en wat verder kijken. Of iets drinken. Uiteindelijk kun je nog een slinger over de dijk maken, maar daar zitten dus van die hekjes, die open gemaakt moeten worden zeker als er schapen lopen of open staan, als je geluk hebt.
Om te fietsen vind ik het niet heel bijzonder, het is rustig, de weg is niet bepaald fantastisch maar wel asfalt. Erg weinig autoverkeer. Vrijwel altijd zijn er mensen met verrekijkers, of van die hele lange lenzen op hun fototoestel te zien. Maar het kan ook goed zijn dat die bijzondere vogels erg ver van de weg zitten, of dat het daar het seizoen niet voor is ofzo.
Hier zijn nog wat foto's van anderen te vinden;
https://www.google.nl/maps/place/RVR+Nat...FQAw%3D%3D
Het pontje Bisslich-Xanten is ook met de ligger of velomobiel prima te doen, het is een forse boot met een klep. Met de VM mag ik van het personeel op de klep blijven. De Xantense kant is met kinderkopjes die de Romeinen er nog in gegooid hebben. Maar het is een recreatiepontje en hij vaart niet iedere dag.
Ook nog wel interessant is de ruine van de oude spoorbrug bij Wesel die aan het eind van de oorlog is opgeblazen.
En om te voorkomen dat het off topic wordt, ik ben best wel blij dat ik anderen wat kan vertellen over de omgeving waarin ik fiets.
Om te fietsen vind ik het niet heel bijzonder, het is rustig, de weg is niet bepaald fantastisch maar wel asfalt. Erg weinig autoverkeer. Vrijwel altijd zijn er mensen met verrekijkers, of van die hele lange lenzen op hun fototoestel te zien. Maar het kan ook goed zijn dat die bijzondere vogels erg ver van de weg zitten, of dat het daar het seizoen niet voor is ofzo.
Hier zijn nog wat foto's van anderen te vinden;
https://www.google.nl/maps/place/RVR+Nat...FQAw%3D%3D
Het pontje Bisslich-Xanten is ook met de ligger of velomobiel prima te doen, het is een forse boot met een klep. Met de VM mag ik van het personeel op de klep blijven. De Xantense kant is met kinderkopjes die de Romeinen er nog in gegooid hebben. Maar het is een recreatiepontje en hij vaart niet iedere dag.
Ook nog wel interessant is de ruine van de oude spoorbrug bij Wesel die aan het eind van de oorlog is opgeblazen.
En om te voorkomen dat het off topic wordt, ik ben best wel blij dat ik anderen wat kan vertellen over de omgeving waarin ik fiets.