Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Drive by wire...
#33
(11-Jun-2026, 06:24 AM)Willeke_IGKT schreef: Als je door een persoonlijk bericht, liefst naar alle drie de actieve moderatoren, aangeeft waar de schoen wringt misschien wel.
Ik zie tot nu toe vooral een felle discussie maar mijn inzicht in wat nog kan is niet altijd betrouwbaar.

Helemaal mee eens. Alleen ontgaat mij waarom je het aanduidt als 'fel', maar ook mijn inzicht is niet altijd betrouwbaar. Wink .


(11-Jun-2026, 01:40 AM)365cycle schreef:
(10-Jun-2026, 11:51 AM)Gideonaut schreef: alsof iemand met gezond verstand ooit op een weg gaat rijden waar vrachtwagens met 100 langs je heen driften, kom op zeg..
Iedere Duitse velonaut en iedereen die daar op vakantie gaat heeft geen gezond verstand wil je zeggen? Smile

Ik woon in Duitsland en ben nog nooit driftende vrachtwagens tegengekomen, laat staan dat die dan 100 rijden.


(11-Jun-2026, 01:40 AM)365cycle schreef:
(10-Jun-2026, 12:14 PM)datakneder schreef: Ontwikkeld voor op de weg, maar veel mensen zeggen dat je er niet 'lekker' mee door een drukke stad kan.
Ja, dat is nog zo'n fabel waar we hier nodig eens vanaf moeten. Een velo rijdt prima in de stad. Dat het erbuiten veel leuker is is logisch, maar dat geldt voor vrijwel alle fietsen.

Nog zo'n fabel is dat spuitjes niet lekker zijn. Spruitjes zijn prima te eten, maar dat geldt voor vrijwel alle groenten. 

(11-Jun-2026, 01:40 AM)365cycle schreef:
(10-Jun-2026, 12:14 PM)datakneder schreef: Laat iedereen gewoon lekker zelf ontdekken wat ze prettig vinden, en geef mensen de vrijheid om hun eigen weg te kiezen... Maar goed, wie ben ik.
We zitten in een niche, veel van ons vinden het wiel al opnieuw uit en ontwikkelen daardoor een scherpe mening. Behalve dat we elkaar helpen door kritisch naar elkaars ideeën te kijken, voorkomen we ook dat een snelle Harrie z'n probleem project verkoopt aan een forumlid die dan opnieuw mag vaststellen dat het toch allemaal niet zo'n goed idee was. Ik was door veel meer schade en schande zo wijs als ik nu ben geworden, als ik vele anderen in dit wereldje niet had.

Ik heb helemaal niet tegen een scherpe mening. Graag zelfs! Mijn probleem zit 'm in dat ik niet altijd een feit en een mening kan onderscheiden in wat mensen opschrijven. 

Als iemand schrijft "Niet RVS-bouten roesten in een vm onder je reet vandaan." (Zelf verzonnen voorbeeld), dan is dat een waarneming (n=1) die geponeerd wordt als algemeen feit. Ik ga er hier van uit dat de waarnemer in staat is op roest te herkennen. De formulering is misschien nogal grof, maar de informatie is nuttig.

Jij schrijft, en ik gebruik jouw voorbeeld omdat ik jou aanspreek, "Een velo rijdt prima in de stad." en met die formulering heb ik iets meer problemen. Ook hier is sprake van een waarneming (n=1). Volgens het bovenstaande principe zou ik kunnen afleiden dat dat ook voor mij zou gelden. Echter dit is een waarneming van een mening/gevoel en niet van een feit. Wat voor jou 'prima' is, hoeft voor mij nog niet prima te zijn. 

Ik zou het prettiger vinden als je die zin formuleert als: "Ik heb geen probleem om met een vm door de stad te rijden." of zelfs: "Ik rijd prima door een stad". 

En ja, dat is luiheid van mijn kant. Want het lukt mij blijkbaar prima om door te hebben dat jij met die zin een mening formuleert, en niet een algemeen feit, maar dat kost mij meer moeite dan als je een formulering gebruikt die direct duidelijk maakt dat je een mening geeft i.p.v. een feit. In mijn opmerking staat ook dat "veel mensen zeggen dat je er niet 'lekker' mee rijdt in een stad". Ik kan verder nog zeggen dat met betrekking tot het feit dat er mensen zijn die prima door een stad heen rijden in een vm, ik tot die categorie behoor (nu dus n=2) Big Grin

(11-Jun-2026, 01:40 AM)365cycle schreef: Als je er niet tegen kan dat je idee af en toe wat oud Rotterdamsche kritiek ontvangt is een Internetforum misschien gewoon niet helemaal de goede plek om erover te posten.
Helemaal mee eens dat je tegen kritiek moet kunnen als je post op een forum.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende , Jeroen S


Berichten in dit topic
Drive by wire... - door datakneder - 06-Jun-2026, 11:54 AM
RE: Drive by wire... - door Wim -de roetsende - 06-Jun-2026, 04:06 PM
RE: Drive by wire... - door 365cycle - 07-Jun-2026, 02:22 PM
RE: Drive by wire... - door Jeroen S - 06-Jun-2026, 11:09 PM
RE: Drive by wire... - door PieterTrapt - 07-Jun-2026, 08:33 PM
RE: Drive by wire... - door Wim -de roetsende - 07-Jun-2026, 08:44 PM
RE: Drive by wire... - door Gideonaut - 07-Jun-2026, 09:10 PM
RE: Drive by wire... - door datakneder - 07-Jun-2026, 09:57 PM
RE: Drive by wire... - door Wim -de roetsende - 08-Jun-2026, 06:27 AM
RE: Drive by wire... - door 365cycle - 07-Jun-2026, 10:47 PM
RE: Drive by wire... - door PieterTrapt - 08-Jun-2026, 09:47 AM
RE: Drive by wire... - door datakneder - 08-Jun-2026, 11:00 AM
RE: Drive by wire... - door Wim -de roetsende - 08-Jun-2026, 07:16 PM
RE: Drive by wire... - door Jeroen S - 08-Jun-2026, 08:09 AM
RE: Drive by wire... - door Hardloper - 08-Jun-2026, 08:15 PM
RE: Drive by wire... - door 365cycle - 08-Jun-2026, 09:25 PM
RE: Drive by wire... - door Gideonaut - 08-Jun-2026, 09:37 PM
RE: Drive by wire... - door TvWijk - 08-Jun-2026, 10:40 PM
RE: Drive by wire... - door Gideonaut - 08-Jun-2026, 11:17 PM
RE: Drive by wire... - door Wim -de roetsende - 09-Jun-2026, 06:12 AM
RE: Drive by wire... - door Jeroen S - 09-Jun-2026, 07:58 AM
RE: Drive by wire... - door blokdoorn - 09-Jun-2026, 07:58 AM
RE: Drive by wire... - door Wim -de roetsende - 09-Jun-2026, 08:02 PM
RE: Drive by wire... - door Jeroen S - 10-Jun-2026, 07:57 AM
RE: Drive by wire... - door liggende daan - 10-Jun-2026, 11:31 AM
RE: Drive by wire... - door Gideonaut - 10-Jun-2026, 11:51 AM
RE: Drive by wire... - door datakneder - 10-Jun-2026, 12:14 PM
RE: Drive by wire... - door Jeroen S - 10-Jun-2026, 09:26 PM
RE: Drive by wire... - door blokdoorn - 10-Jun-2026, 11:28 PM
RE: Drive by wire... - door Willeke_IGKT - 11-Jun-2026, 06:24 AM
RE: Drive by wire... - door 365cycle - 11-Jun-2026, 01:40 AM
RE: Drive by wire... - door datakneder - 11-Jun-2026, 09:50 AM
RE: Drive by wire... - door Wim -de roetsende - 11-Jun-2026, 06:21 AM
RE: Drive by wire... - door Willeke_IGKT - 11-Jun-2026, 10:13 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
wat ze zeggen
Vanochtend kwam een ...De tovenaar — 12:59 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ho...SnoekL#35 — 12:51 PM
Banden, banden en nog eens banden
Regelmatig van kant ...LigfietsWilsum — 12:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... omdat ik er acht...datakneder — 12:09 PM
Banden, banden en nog eens banden
Toch even dit plaatj...TimSch — 11:57 AM
wat ze zeggen
Ik moest nog wel e...Hardloper — 10:50 AM
Mijn CHR Carbon High Racer
"M5 heeft nog e...liggende daan — 10:43 AM
wat ze zeggen
Ik hoorde laatst ee...Arend-Jan — 07:39 AM
wat ze zeggen
"bent u atleet?...365cycle — 01:43 AM
Milan 4.2
Het is een enorme kl...Jeroen S — 11:26 PM
Milan 4.2
Update bij de buren ...Arend-Jan — 10:35 PM
Medeliggers onderweg
M'n vrouw wilde ook ...Jeroen S — 10:33 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Er zijn ook wel ande...Jeroen S — 10:32 PM
wat ze zeggen
Op de vraag of die e...Jeroen S — 10:22 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Haha, ik reken mezel...EnriceV82 — 10:04 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Zie ook hier.melle z — 07:12 PM
Medeliggers onderweg
Ik ben wel eens la...Wim -de roetsende — 06:35 PM