Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Snoek (L) versus Milan MK7
Ik merkte bij mijn houten na het omschakelen van 170 naar 155 dat ik ineens de bodem raakte. Dat zou niet moeten. Nadat ik een tweede proefrit maakte waarbij ik het stoeldekje , 2 laags Ventisit, er wel in gelegd had was het goed. Het kan echt om subtiele verschillen gaan.

Over de Milan GT kan ik wel wat zeggen, daarin passen ook langere fietsers. Met mijn 182 en zeer lange rug/nek heb ik de stoel een tikje naar voren moeten zetten tov de vorige eigenaar, om mijn hoofd laag genoeg te krijgen. Toch moest de trapas nog een heel eind terug en zit die nu richting het minimum wat mogelijk is. 10 cm verder naar voren zou ook makkelijk gaan. Onderaan heb ik niet zo veel ruimte voor m'n race schoenen, bovenaan een heleboel. Ik heb ook niet zo'n sterke motor en vind het al leuk als ik boven de 40 kom. In mijn oude Mk2 kan de hele aandrijflijn wel een stukje stijver. Daar zitten ook de belangrijkste verbeteringen bij latere versies. Ik ben er van overtuigd dat een mk7 een stuk stijver is.

Hij is lekker ruim, in de muts kun je ook nog best wat kwijt, door het er van onderen tussen wielkast en rand in te frotten. Ik heb er wel eens een slaapzak en een gewatteerde Bodywarmer ingestopt. Ik heb ook de bakjes voor, die werken ook prettig en je kunt er vanuit het instapgat bij. In ieder geval voor grote dingen. Ehbo setje, poncho, warm vest. Ventieldopjes of bandelichters wordt blind grabbelen.

Hij ligt lager als een Quest en heeft meestal geen open voetgaten. Ik mis ze niet, kan me ook met de hand op de grond afzetten als het echt nodig is. Maar dan moet je jezelf niet bergop moeten duwen. Snel gaat dat ook niet. Ik heb een normaal/slank postuur en pas er ruim in, heb nog wat plek over aan de zijkant.

Een groot plusppunt van de GT vind ik z'n onverstoorbare gedrag bij harde wind. Ok ik woon niet in het westen maar het kan hier ook best waaien. Ik rijdt dagelijks lang een aantal van die hele grote opslag/overslag loodsen die in het verder lege landschap staan. Daar kan de wind hard tussendoor of achter vandaan komen. De fiets blijft zeer stabiel. in extreme gevallen licht de wind de kap een beetje op, en als die zo'n 10 cm omhoog is wordt de stroomlijn zo slecht dat ie weer naar beneden komt. Er zitten niet voor niks elastiekjes aan.

Ik heb met de aanschaf van de GT na de houten VM ook wel een stap vooruit gemaakt in snelheid, maar ik merk dat het in de gemiddelde snelheid vaak weinig uitmaakt. Op mijn woonwerkroute heb ik niet heel erg veel keuzes en zit ik op een redelijk rustig 2 richtingen fietspad dat bij iedere zijstraat met een slinger uit de voorrang wordt gehaald, veel van die zijstraten hebben iets van een gootje of hobbeltje in de overgang met het fietspad. Naast het fietspad is niet veel ruimte als het mis gaat. Veel harder dan 40 rijd ik die slingers niet, risicobewust als ik ben. Ik wil ook geen andere fietsers traumatiseren met m'n rijgedrag. Ondanks dat ik nu een duidelijk snellere fiets heb, is het gemiddelde op m'n woonwerk maar ca 2 km gestegen. Van 28 naar 30. Ik rijd dan vaak tegen de 40, soms ook 43 ofzo. Met de houten was het zo'n 5-7 km/h langzamer. Waar het op de 2 wieler een lang recht stuk is met af en toe wat flauwe bochtjes, is het nu een soort van intervaltraining van korte rechte stukken, vertragen en weer optrekken. ( had ik al gezegd dat ik een hekel heb aan intervaltraining?)

Het hangt erg van je route af of je van het hogere snelheidspotentieel gebruik kunt maken. Bij een aangepaste routekeuze, weinig start stop, weinig bebouwde kom, lange rechte wegen, merk ik er er veel meer van.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende

Berichten in dit topic
RE: Snoek (L) versus Milan MK7 - door TimSch - 5 uren geleden
RE: Snoek (L) versus Milan MK7 - door TimSch - 4 uren geleden
RE: Snoek (L) versus Milan MK7 - door Jeroen S - 1 uur geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Shein Coupon Code May 2026 the US [DPL3S...
By entering the veri...robertjons7951 — 01:13 PM
Shein App Coupon Code the US [ARME4] - 6...
We have tested the e...robertjons7951 — 01:09 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
De 'kleur' (of...ZoefZoef — 12:28 PM
Ik merkte bij mijn h...Jeroen S — 11:53 AM
Ligfietsen en skeeleren - beide liefde ...
Rond/bij de Willem...365cycle — 11:14 AM
De 'kleur' (ofte...Wim -de roetsende — 11:00 AM
M5 open dag / uitverkoop interesse-peil...
Gaat deze open dag n...gideon — 10:41 AM
Hooguit interesse ...liggende daan — 10:11 AM
Tim, heb jij racef...TimSch — 09:26 AM
Zoals je ziet, heeft...benparke — 09:05 AM
Is het niet meer voo...Wim -de roetsende — 08:56 AM
Ik heb weliswaar gee...TimSch — 07:51 AM